ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل شروط ایتالیا را پذیرفت

| سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

پس از انکه نهاد تنظیم گر ایتالیا، گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود مورد بازرسی قرار داد گوگل قوانین را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز،  ناظر رقابت ایتالیا( AGCM) اعلام کرد: تعهدات پیشنهادی گوگل را برای پایان دادن به پرونده سوء استفاده ادعایی این غول فناوری از موقعیت مسلط خود در بازار قابلیت حمل داده‌های کاربران پذیرفته است.

نهاد تنظیم گر ایتالیا، این تحقیقات را پارسال پس از آن آغاز کرد که، شرکت نوپای ایتالیایی«هدا» از گوگل به دلیل نقض حق کاربران این شرکت آمریکایی برای به اشتراک گذاشتن داده‌های شخصی خود با سایرسکوهای خدمات دیجیتال، شکایت کرد. 
نهاد تنظیم گری ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: در پاسخ به این تحقیق، گوگل تغییراتی را در سرویس پشتیبان گیری از داده‌های خود به منظور افزایش توانایی کاربران برای استخراج اطلاعات شخصی خود از خدمات واحد آلفابت پیشنهاد کرد.
در این بیانیه آمده: این شرکت همچنین متعهد شده، نسخه آزمایشی ابزاری را که در حال توسعه است در دسترس قرار دهد تا سایر اپراتور‌های خدمات دیجیتال بتوانند، به داده‌های شخصی که کاربران از طریق فعالیت خود در خدمات آلفابت تولید می‌کنند، دسترسی داشته باشند. این ابزار جدید سال آینده رسما عرضه خواهد شد.
 ناظر رقابت ایتالیا گفت: در مجموع، مقامات، تعهدات گوگل را برای رفع نگرانی‌های مربوط به رقابت مناسب تشخیص دادند.
سخنگوی گوگل از تصمیم  ناظر رقابت ایتالیا  استقبال کرد و افزود: این شرکت در حال سرمایه گذاری بر روی قابلیت حمل داده‌ها است "به نحوی که تجربه کاربر را بهبود بخشد و از حریم خصوصی و امنیت کاربر محافظت کند".
پارسال، ناظر رقابت ایتالیا گفته بود، سوء استفاده ادعا شده می‌تواند رقابت و "مزایای اقتصادی را که مصرف کنندگان می‌توانند از داده‌های خود به دست آورند"، محدود کند.
مقامات گوگل از نتیجه راضی هستند زیرا اگر گوگل به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود مجرم شناخته شود، تا ۱۰ درصد از فروش جهانی سالانه خود را جریمه می‌شود.

  • ۰۲/۰۵/۱۰

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">