ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کندی شدید اینترنت در جنوب کشور

| يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۱ نظر

سرعت لاک‌پشتی اینترنت در لرستان به معضلی جدی در این استان تبدیل‌شده است وپای صحبت‌ هرکدام از کاربران که می‌نشینی از سرعت‌ پایین و قطعی مستمر آن گلایه دارند.

در دنیای امروز نقش اینترنت در زندگی مردم نقشی انکارناپذیر و مهم بوده و مردم برای انجام کارهای روزمره خود همواره با آن سروکار دارند و به دنبال این هستند که بدون صرف هزینه و اتلاف وقتشان بتوانند به دنیایی از اطلاعات پیرامون خود دست پیدا کنند.

این در حالی است که امروز به‌جای اینکه شاهد ارتقا سطح پهنای باند اینترنت در استان لرستان باشیم شاهد سرعت لاک‌پشتی آن هستیم تا این امر صدای کاربران لرستانی را درآورد، از مردم عادی برای پرداخت فیش‌های تلفن، آب، برق، گاز و ... گرفته تا کاربران دیگر، همه از سرعت‌پایین اینترنت و در برخی مواقع قطعی آن گلایه دارند.

این در حالی است که داوود زارعیان ،معاون شرکت مخابرات ایران اوایل آذرماه از حل مشکل فروش پهنای باند اینترنت در استانهای کشور خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از اواخر هفته گذشته موضوع توقف فروش پهنای باند اینترنت و نیز کاهش پهنای باند حل شده است و از ابتدای این هفته وضعیت سرویس اینترنت مخابرات در حالت نرمال قرار دارد.

 

نوسان و قطعی اینترنت مشکل همیشگی خبرنگاران

الهام بابایی یکی از فعالان حوزه رسانه استان لرستان در سخنانی  از سرعت‌ پایین اینترنت در لرستان انتقاد کرد و گفت: خبرگزاری‌ها برای ارسال اخبار خود همواره به اینترنت پرسرعت نیز دارند چرا که مرجع بسیاری از مطبوعات برای دریافت اطلاعات و اخبار محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه زمان برای ارسال اخبار برای خبرگزاری‌ها بسیار مهم است عنوان کرد: این در حالی است که ما همواره شاهد نوسان و یا قطعی اینترنت در استان هستیم.

این فعال رسانه‌ای لرستان در ادامه سخنان خود بابیان اینکه بیشتر مواقع ما برای ارسال اخبار خود با نوسان و قطعی اینترنت مواجه هستیم گفت: این در حالی است که مسئولان نیز در رابطه با علت سرعت‌پایین اینترنت پاسخگو نیستند.

بابایی بابیان اینکه قطعی اینترنت در استان موجب شده که برخی مواقع مجبور به ارسال اخبار خود به‌صورت تلفنی می‌شویم گفت: این امر در اطلاع‌رسانی به‌موقع که مهم‌ترین وظیفه ذاتی یک خبرگزاری محسوب می‌شود مشکل ایجاد می‌کند.

 

جمله تکراری: «قطعی اینترنت سراسری است»

مریم مهری یکی دیگر از فعالان حوزه رسانه لرستان از وضعیت اینترنت در استان لرستان گلایه می‌کند و سخنان خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: سال‌هاست هنگام قطعی اینترنت در استان تنها با جمله «قطعی اینترنت سراسری است» مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اینترنت در استان لرستان بیان داشت: این در حالی است که ما بابت پرداخت این‌همه هزینه کمترین خدمات را دریافت می‌کنیم.

این فعال رسانه‌ای لرستان بابیان اینکه هفته‌نامه‌های لرستان همواره برای ارسال عکس‌ها و فایل مطالب خود برای انجام صفحه‌بندی با مشکل مواجه هستند گفت: سرعت اینترنت در استان به‌قدری پایین بوده که این کار ساعت‌ها طول می‌کشد.

وقتی اینترنت، اینترانت می‌شود

آزیتا یوسفیان فعال دیگر رسانه‌ای لرستان نیز از سرعت‌پایین اینترنت در لرستان گلایه می‌کند و می‌گوید: ما بیشتر اوقات با قطعی اینترنت مواجه هستیم.

وی قطعی و نوسان اینترنت را معضل همیشگی برای خبرنگاران به‌ خصوص برای خبرگزاری‌ها عنوان کرد و گفت: سرعت اینترنت در استان به‌قدری پایین بوده که باید گفت ما در حقیقت از اینترانت به‌جای اینترنت استفاده می‌کنیم.

 

سرعت اینترنت در لرستان استاندارد است!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که هومان محمودی مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت سرعت اینترنت در استان اشاره می کند و مدعی است: در حال حاضر سرعت اینترنت در استان لرستان استاندارد است و پهنای باند مطلوبی داریم.

محمودی تاکید کرد: همچنین پیگیر ارتقا سطح پهنای باند در استان هستیم و رایزنی‌های فراوانی در این زمینه داشته‌ایم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری اینترنت در سطح استان لرستان اشاره کرد و گفت: طی امسال بیش از ۱۵ هزار و ۳۱۵ پورت پرسرعت اینترنت در سطح استان واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: برنامه ما تا پایان سال جاری واگذاری ۲۰ هزار پورت پرسرعت اینترنت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان ادامه داد: درمجموع در سطح استان بیش از ۵۵ هزار و ۵۶۴ پورت پرسرعت اینترنت واگذارشده است.

محمودی به واگذاری اینترنت در سطح روستاهای لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از ۲۰۲ روستای استان اینترنت پرسرعت واگذار کرده‌ایم.

وی همچنین از واگذاری مودم رایگان به مشترکان اینترنت در سطح استان خبر داد.

 

سرعت اینترنت در لرستان مطلوب نیست

با وجود این سخنان مدیر عامل شرکت مخابارت لرستان، کامبیز پور سیف مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر از وضعیت اینترنت در استان انتقاد کرد و گفت: این میزان سرعت اینترنت برای استان ازنظر ما مطلوب نیست.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی استانداری لرستان ارتقا سرعت اینترنت در استان عنوان کرد: شکل کنونی سرعت اینترنت در لرستان مطلوب نبوده و مطابق خواسته ما نیست.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری لرستان با اشاره به میزان پهنای باند اینترنت در استان لرستان عنوان کرد: پهنای باند اینترنت ایرانسل و مبین نت در لرستان مشخص نیست و بدون در نظر گرفتن این دو میزان پهنای باند اینترنت در لرستان حدود چهار گیگ است.

 

وعده وزیر برای ارتقا سرعت اینترنت در لرستان

پور سیف به سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان لرستان اشاره کرد و گفت: در این سفر یکی مطالبات مطرح‌شده از سوی مدیریت ارشد لرستان ارتقا وضعیت اینترنت لرستان بود.

وی بابیان اینکه وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان حوزه «آی سی تی» استان قول مساعد در رابطه با رفع مشکلات موجود در این حوزه را داد و گفت: در حال حاضر ما پیگیر تحقق مصوبات این جلسه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقا وضعیت پهنای باند اینترنت استان هستیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری لرستان با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت زیرساخت استان برای ارتقا وضعیت اینترنت استان تصریح کرد: پایین بودن سرعت اینترنت موجب مشکلات فراوانی در استان شده به‌طوری‌که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان با معضل قطعی و نوسان اینترنت مواجه هستند.

پور سیف با تأکید بر اینکه ما در حال حاضر محدودیت‌های اینترنت را در استان لمس می‌کنیم گفت: ما در استان نیازمند افزایش چند برابری ظرفیت‌های اینترنتی هستیم.

نظرات  (۱)

همه جا به همین صورته.
بنده از شهر بندرانزلی و مشترک اینترنت مخابرات هستم. سرعت به قدری کند می شود که هیچ صفحه باز نمی شود.
مشکلات متعدد با پروتکل ssl داریم به صورتی که سایتهایی که از این پروتکل استفاده می کنند باز نمی شوند.مگر بعضی هاشون که در سرورهای ایران باشند.
تماس هم که میگیرم حرف های همیشگی زده میشه.
یک عده رو به عنوان اپراتور گذاشتن اونجا و حرف های تکراری بهشون گفتن و اونا هم همینو تحویل کاربر میدن.
زنگ هم که به پشتیبانی میزنیم تعداد پشت خطی کاربرا نشان دهنده حجم شکایت و ناراضی بودن از این سیستم هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">