ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین به اروپا هشدار داد که اگر بخواهد با اتهامات و ادعاهای واهی مرتبط با حملات سایبری، علیه پکن تحریمی اعمال کند و دست به اقدامی مخاطره آمیز بزند، روابط دو طرف تیره خواهد شد.

به گزارش ایرنا 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه در بیانیه ای در پکن به این کشورها تاکید کرد سعی نکنند با طرح ادعاهایی از این دست مانند اینکه چین در پشت پرده حملات جاسوسی اینترنتی قرار دارد، سعی بر تخریب چهره پکن در جامعه بین المللی داشته باشند.
برخی از کشورهای اروپایی از جمله نروژ و لیتوانی و بتازگی نیز انگلستان اعلام کرده اند که از سوی برخی از گروه های چینی مرتبط با ارتش این کشور مورد حمله جاسوسی سایبری قرار گرفته اند.
انگلستان در چند روز گذشته از این بابت ابراز نگرانی کرده و گفته است تا دو ماه دیگر در نشستی با مقام های اروپایی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد و ممکن است تحریم هایی علیه این کشور اعمال شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد این چند کشور معدود با اتهام زدن به چین می خواهند چهره این کشور را در عرصه بین المللی خدشه دار کنند.
وی گفت: ما همواره منافع کشورهای دیگر را در امور سایبری در نظر گرفته ایم و در فعالیت های مخرب مجازی دخالتی نداریم و با جامعه بین المللی در زمینه مقابله با حملات سایبری در همکاری نزدیک هستیم.
هوا افزود: مساله حملات مجازی بسیار پیچیده است و به دلیل وسعت این فضا نمی توان همه شکاف ها و روزنه ها را برطرف کرد اما اینها نباید دستمایه ای برای متهم ساختن پکن به دلایل بیهوده باشد.
وی گفت: چین با حملات سایبری قاطعانه مخالف است و این حملات را در هر شکل آن برنمی تابد و در آن مشارکت نمی کند و اگر اختلافاتی هم بین کشورها هست باید با گفت و گو برطرف شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: تحریم و فشار و اظهارات غیرمسئولانه و هشدار دادن ها نه تنها کاری از پیش نمی برد بلکه فضای همکاری های آینده را نیز مسموم می کند.
 

  • ۹۷/۱۱/۲۷

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">