ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده پوشش فیبرنوری برای ۱۰ میلیون خانوار

| جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدزاده لاجوردی صبح جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های فیبر نوری شهرستان بابل با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری در کل کشور قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین در فاز دوم و در پایان سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیون خانوار دیگر به این جمع اضافه خواهند شد.

قائم مقام وزارت ارتباطات ابراز داشت: به ازای هر شهر به غیر از مرکز استان برای هر خانوار که تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به اپراتور مشوق می‌دهیم و برای خانوارهایی که در مراکز استان‌ها قرار دارند، ۵۰۰ هزار تومان تخصیص خواهیم داد.

وی ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۳۰ درصد مدارس کل کشور به صورت رایگان تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت. تا پایان سال جاری ۶۰ درصد مدارس کل کشور و تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مدارس کل کشور به صورت رایگان تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

لاجوردی گفت: هر اپراتوری که مسئول پوشش هر شهری است باید مدارس و مراکز درمانی را به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد و یک سال هم سرویس رایگان به مدارس ارائه بدهد.

قاسم گرجی، فرماندار شهرستان بابل نیز احداث شبکه فیبرنوری را یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، از جمله خدمات شهر هوشمند دانست و گفت: هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائه خدمات شهری نوین است.

وی افزود: به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعه جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

گرجی یادآور شد: راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">