ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش نقش IT در اشتغال‌زایی برگزار می‌شود

| چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۸۴، ۰۶:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

اولین همایش "صنعت ‪ IT‬و نقش آن در اشتغال زایی" بیست و هشتم ماه جاری در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش بندرترکمن در استان گلستان برگزار می‌شود.
دبیر این همایش روز چهارشنبه گفت: ارایه راهکارهای جدید اشتغال‌زایی و نقش فناوری‌های نوین ارتباطی برای ایجاد اشتغال، ازمهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
"صفامحمد قاضیانی" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:

ایجاد زمینه لازم برای انتقال دانش مربوط به فناوری اطلاعات از خارج از استان از دیگر اهداف است.
تکنولوژی اطلاعات یا ‪ (INFORMATION TECHNOLOGY) IT‬فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ذخیره، پردازش و انتقال اطلاعات است.
در واقع "‪ "IT‬طراحی و استفاده از علوم رایانه‌ای و ارتباطات برای حل مسایل مختلف است که بخش بزرگی از زندگی امروز بشر را تحت‌الشعاع قرار داده است.
به گفته دبیر همایش، گسترش این تکنولوژی مزیتی مهم در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.
وی با اشاره به اینکه هزینه ایجاد یک شغل در حال حاضر در کشور بالا است، تصریح کرد: با کمک تکنولوژی اطلاعات، هزینه ایجاد یک شغل تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
قاضیانی افزود: "بررسی راهکارهای توسعه اشتغال در صنعت "‪ ،"IT‬آشنایی با صنعت ‪ IT‬و کارکردهای آن و آشنایی مسوولان و دانشجویان با صنعت ‪" IT‬ از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش است.
وی گفت: همچنین "آشنایی با موانع توسعه ‪ " IT‬و "بررسی آهنگ رشد‪ IT‬در شهرستان بندرترکمن و استان گلستان از دیگر محورها است.
در این همایش یکروزه که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن و یکی از شرکتهای ‪ ISP‬شهرستان برگزار می‌شود، چند تن از متخصصان صنعت اینترنت و ‪ IT‬کشور سخنرانی می‌کنند.
شهرستان بندرترکمن در شمال غرب گرگان بالغ بر ‪ ۱۲۰‬هزار نفر جمعیت دارد که شغل اغلب مردم این شهرستان کشاورزی، دامپروری و صیادی است.
با توجه به اشتغال اغلب مردم شهرستان در بخش کشاورزی، توسعه صنعت ‪IT‬ می‌تواند نقش مهمی را در تولید، توزیع و استفاده مناسب از اطلاعات مرتبط با امر کشاورزی داشته باشد.

  • ۸۴/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">