ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش سلامت الکترونیکی برگزار می‌شود

| شنبه, ۶ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

نخستین همایش بین‌المللی "تله‌مدیسین و سلامت الکترونیکی" دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دکتر "مهدی شادنوش" دبیر علمی این همایش روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود در این همایش آخرین یافته‌های پژوهشی، تبادل علمی و آشنایی با کاربرد و توسعه فناوری‌های نوین در عرصه پزشکی با حضور اساتید داخلی و خارجی ارایه می‌شود.

وی گفت: تله‌مدیسین یا پزشکی از راه دور روش تازه‌ای در مراقبت‌های بهداشتی، تشخیصی و درمانی است که با فرایندهای الکترونیکی و ارتباطی پشتیبانی می‌شود.

وی گفت واژه تله‌مدیسین یا سلامت الکترونیک حدود پانزده سال پیش در کنار واژه‌هایی همچون پست الکترونیک، دولت الکترونیک و غیره به کار گرفته شد.

دکتر شادنوش گفت منظور از تله مدیسین استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در پزشکی است با این هدف که بتوان خدمات پزشکی را از راه دور و بدون نیاز با ارتباط معمول و رودروی بیمار و پزشک ارایه نمود.

دکتر شادنوش با بیان اینکه مهمترین کاربرد تله مدیسین در مشاوره‌های الکترونیکی است افزود تله مدیسین در جهت آموزش، تهیه بانک‌های اطلاعاتی بیماران، هوش مصنوعی و پشتیبانی مدیریت سیستم‌های درمانی نیز کاربرد دارد.

منظور از تله‌مدیسین یا پزشکی از راه دور انتقال اطلاعات از طریق سیگنال‌های الکتریکی و خودکار کردن خدمات بالینی و گرفتن مشاوره با کمک تجهیزات پزشکی الترونیکی است.

دکتر شادنوش در خصوص اهداف تله‌مدیسین گفت: بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و نواحی محروم، دسترسی بهتر به پزشکان برای مشاوره و کاهش هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی از جمله اهداف تله مدیسین به شمار می‌رود.

وی افزود انجام خدمات مراقبت پزشکی در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی و ایجاد فضای مراقبت مدیریت شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر اهداف تله مدیسین به شمار می‌رود.

دبیر علمی اولین همایش تله‌مدیسین گفت تا کنون حدود ‪ ۱۸۶‬مقاله به این همایش ارایه شده که از این بین ‪ ۳۰‬مقاله در بخش پانل‌های مختلف و ‪۷۲‬ مقاله هم بصورت سخنرانی پذیرفته شده است.

بطورکلی منظور از تله‌مدیسین استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در پزشکی است با این هدف که بتوان خدمات پزشکی را از راه دور و بدون نیاز به ارتباط معمول و رودرروی بیمار و پزشک ارایه کرد که این امر مستلزم انتقال متن، تصویر، صوت، ویدئو و یا سیگنال‌های تبدیل شده الکتریکی است.

واژه تله‌مدیسین، نخستین بار در سال ‪ ۱۹۲۰‬بکار گرفته شد.این واژه برای توصیف جنبه‌های متنوعی از مراقبت‌های پزشکی از راه دور بکار می‌رود.

نخستین همایش تله‌مدیسین و سلامت الکترونیک دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، داشنگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه تربیت مدرس و سازمان نظام پزشکی کشور برگزار می‌شود.

  • ۸۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">