ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند درج آگهی اجاره مسکن در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از وی در سایت دیوار موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مال باخته به منظور اجاره مسکن به سایت دیوار مراجعه می‌کند و پس از مشاهده یک آگهی باقیمت و موقعیت مناسب با فرد آگهی دهنده تماس می‌گیرد که وی اعلام می‌کند به دلیل تقاضای زیاد مشتریان باید مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه به حساب او واریز کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد کلاهبردار پس از واریز وجه به حساب دیگر پاسخگوی تماس‌های خود نبوده و آگهی را نیز از صفحه سایت پاک کرده است، گفت: با بررسی فنی و تخصصی توسط کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس هویت اصلی متهم اصلی به دست آمد و در کمترین زمان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به استرداد وجه کلاهبرداری شده به حساب مال باخته تصریح کرد: همیشه باید توجه داشت که پیشگیری بهتر از درمان است و افزایش آگاهی هم‌وطنان و توجه کافی به توصیه‌های پیشگیرانه پلیس می‌تواند سد محکمی در برابر شیادان و کلاهبرداران سایبری باشد.

وی عنوان کرد: شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند و توجه داشته باشند که هرگونه درخواست وجه از سوی افراد ناشناس در فضای مجازی زمینه‌ساز کلاهبرداری خواهد بود و برای اطمینان از صحت معامله باید پس از مشاهده و بررسی سلامت کالا و خدمات، اقدام به واریز وجه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">