ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاهی به پویش‌های معنوی همراه اول

| يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

مشارکت شرکت‌های بزرگ در مسوولیت‌های اجتماعی، یکی از اقدامات رایج به ویژه در ایران به شمار می‌رود که آثار مثبتی به جای می‌گذارد.
به گزارش آی‌تی آنالیز اصطلاح مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، Corporate social responsibility (CSR)، به شیوه‌ها و سیاست‌هایی اطلاق می‌شود که علاوه بر در نظر گرفتن منافع یک شرکت، بر رشد و پیشرفت جامعه و دیگر اقشار تمرکز دارند. 
ایده اصلی CSR این است که، شرکت‌ها علاوه بر به حداکثر رساندن سود و افزایش درآمدشان، باید به اهداف اجتماعی نیز توجه کنند. مسئولیت اجتماعی شرکت، مفهومی گسترده است که بسته به نوع شرکت و زمینه فعالیت آن‌ها، به اشکال مختلفی تقسیم می‌شود. به عبارت دیگر کسب و کارهای بزرگ، از طریق برنامه‌های CSR، می‌توانند برند خود را تقویت کرده و به‌طور هم‌زمان در جهت رشد و منفعت جامعه، قدمی مؤثر بردارند.
در همین راستا، در سال‌های قبل انتشار گزارش سالانه مسوولیت اجتماعی شرکتی از سوی همراه اول گویای زمینه‌های متنوع و ماندگار شرکت ارتباطات سیار ایران بود که از جمله بزرگترین و شاخص‌ترین این موارد، می‌توان به حذف قبوض کاغذی در کشور توسط این شرکت اشاره کرد که پیش از این بارها به آثار ناشی از این مسوولیت اجتماعی برای کشور، همچون، کاهش هزینه مخاطبان و خدمات دهندگان، سرعت و دقت در خدمات‌دهی مطلوب، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اتلاف منابع گسترده پرداخت.
جمع‌آوری کمک‌های قابل توجه برای موسسات مردم نهاد از جمله برای زلزله زدگان، بیماران ام.اس، سازمان بهزیستی، انجمن کلیوی و ...، طرح پاکسازی کوهستان، حمایت از برنامه هفته ملی دیابت و کمپین روبان آبی، حمایت از برگزاری ازدواج دانشجویی ۵۰۰ زوج جوان، حمایت از طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) از دیگر اقدامات همراه اول در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکتی در سال‌های گذشته است.
اما دایره حمایت‌های این شرکت تحت عنوان مسوولیت اجتماعی به مراتب فراتر از موارد فوق بوده و حمایت از تیم‌های متعدد ورزشی کشور و کمک به کسب عنوان‌های منطقه‌ای و جهانی، حمایت از هواداران تیم‌های ملی، حمایت از دانشجویان و استعدادهای کشور، حمایت از مراکز علمی و ...، بخشی دیگر از اقدامات بزرگترین اپراتور ایران و منطقه به شمار می‌رود.
اما همراه اول در کنار اقدامات فوق انواع پویش‌های معنوی و قرآنی را نیز در سال‌های اخیر به اجرا درآورده که موارد متعددی از جمله نمونه‌های زیر را شامل می‌شود:
-    پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد
-    پویش مردمی کهکشان آرزوها
-    پویش نذر آب
-    پویش ولیمه مهربانی 
-    پویش احسان به والدین
-    پویش زیارت نیابتی
-    پویش نور و مهربانی 
-    پویش همای رحمت و ...
نحوه مشارکت در این پویش‌های معنوی که همزمان با اعیاد و مناسبت‌های مذهبی همچون ماه محرم، ماه مبارک رمضان، میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد حضرت علی (ع)، راهپیمایی اربعین، ایام حج و ... برگزار شده، تماس رایگان مشترکان و شنیدن آیات نورانی قرآن از طریق شماره تلفن 9998 بوده است.
همچنین برخی از عواید ناشی از این پویش‌های معنوی شامل آزادی زندانیان جرایم غیر عمد (بویژه بانوان سرپرست خانوار)، «برآورده کردن» آرزوی 110 کودک نیازمند، آبرسانی به روستاهای محروم کشور، اعطای انواع حمایت‌ها و  تکریم خانواده‌های نیازمند و ... بوده است.
در کنار این اقدامات معنوی همراه اول همچنین به تقدیر از مشارکت‌کنندگان در این اعمال خیرخواهانه در قالب اعطای هزینه سفر به مشهد مقدس، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و ... را نیز در نظر گرفت.
لذا با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، همراه اول اکنون به عنوان یکی از متولیان و بانیان اعمال خیر و معنوی در کشور شناخته می‌شود و این امر نقش و مسوولیت این شرکت در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی را پررنگ‌تر از قبل کرده است.

  • ۰۲/۱۱/۲۹

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">