ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتورهای موبایل در دنیا به واسطه ظهور مستمر فناوری‌های نوین، ایجاد کسب‌وکارهای مرتبط با این فناوری‌ها و لزوم تربیت مستمر نیروی انسانی مورد نیاز برای گشایش‌های کلان در بازارهای تجاری و اقتصادی، سال‌هاست که راه‌اندازی مجموعه‌های نوآوری تحت عناوینی همچون‌هاب‌‌ها، پارک‌ها، مراکز و آزمایشگاه‌های نوآوری را برای رفع شکاف‌های میان صنعت، دانش و فناوری به اجرا درآورده‌اند. 
به گزارش آی‌تی آنالیز، برای درک بهتر از آنچه در دنیا و در اپراتورها در زمینه اهمیت بالای توسعه این مراکز می‌گذرد، ذکر نمونه‌هایی از نوع نگاه و زبان برخی غول‌های اپراتوری به مراکز نوآوری مفید است.


•    ودافون
غول ارتباطی ودافون در معرفی پارک نوآوری خود گفته: نوآوری در نقطه تلاقی صنایع مختلف، رشته‌های علمی‌و فناوری رخ می‌دهد و آزمایشگاه‌های پارک نوآوری ما این ارتباط و تلاقی را فراهم می‌کنند. همراه با تخصص ما در ایجاد هسته پارک نوآوری، ما در نقش پیوندی هستیم که شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات و دانشگاه‌ها را متحد می‌کند.
آزمایشگاه‌های ما یکی از پیشرفته‌ترین محیط‌های آزمایشی در جهان برای نوآوری‌های مخابراتی و صنایع و کسب‌وکارهای مرتبط هستند. ظهور فن‌آوری‌های نوین مانند نسل‌های جدید فناوری، محاسبات لبه و ... همگی در آزمایشگاه ما قبل از اینکه آنها را به صورت تجاری در شبکه عمومی‌در اختیار مشتریان خود قرار دهیم، راه‌اندازی و آزمایش می‌شوند.


•    ورایزون
غول دیگر ارتباطی دنیا یعنی ورایزون نیز در خصوص اهمیت و نقش مرکز نوآوری خود می‌گوید: نسل‌های جدید ارتباطی و محاسبات لبه‌ای این پتانسیل را دارند که نحوه استفاده ما از فناوری را تغییر دهند، اما شرکت‌ها ابتدا به مکانی برای آزمایش برنامه‌های خود نیاز دارند و مراکز نوآوری ما از تیم‌های سازمانی با اعتبارسنجی فنی در دنیای واقعی پشتیبانی می‌کنند، که برای تسریع توسعه راه‌حل‌ها و ارائه تخصص مهندسی عمیق برای کمک به شما برای استفاده حداکثری از شبکه Verizon طراحی شده‌اند.
یادگیری‌های سفارشی شده: برای درک اکوسیستم فناوری نوظهور و قابلیت‌ها و اینکه چگونه آنها می‌توانند برای کسب و کار شما نقشه برداری کنند، یک کارگاه جامع برنامه ریزی کنید.
خدمات نوآوری: کشف هنر ممکن و نحوه به کارگیری فناوری‌های نوظهور متصل.
تست پیشرفته: برای آزمایش ایده‌های خود، از کارشناسان فنی و مهندسی ماهر تیم ما و منابع زیرساخت پیشرفته استفاده کنید.
آزمایشگاه‌ها به عنوان یک سرویس: از امکانات و تخصص در سطح جهانی ما برای حمایت از ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود استفاده کنید.

 

•    تی موبایل
شرکت بزرگ تی‌موبایل نیز می‌گوید که با ایجاد مراکز نوآوری اهداف متعددی را دنبال می‌کند و بر ترجمه روندهای فناوری جدید و ارائه نتایج ملموس به مجموعه نوآوری دویچه تلکام تمرکز دارد. حوزه‌های تحقیقاتی فعلی این شرکت عبارتند از: شبکه‌های آینده، محاسبات فضایی، امنیت شبکه و سیستم‌های دیجیتال دوقلو و غیرمتمرکز. 
تحقیق مشترک با چشم‌انداز دستیابی به تجربه مشتری برتر و کاوش در فناوری‌های مخرب برای زیرساخت‌های مخابراتی آینده، ماموریت کلیدی این تیم است. از پایگاه خود در برلین، ما با چندین دانشگاه در آلمان، اروپا و در سطح جهان همکاری می‌کنیم.


•    همراه اول
در کشور ما نیز با توجه به اهمیت فعالیت مراکز نوآوری در اتصال فضای آکادمیک و علمی ‌با صنعت، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ایران و خاورمیانه، همگام با غول‌های ارتباطی دنیا و پیرو فعالیت‌های یک دهه اخیر خود در این بخش، اخیرا موفق به راه‌اندازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شد که در واقع مسیری نوآورانه برای جذب سرمایه‌های نخبگانی، کمک به فضای استارتاپی کشور و ... است.
در خصوص اهمیت کلیدی و حساس حمایت همراه اول از ایجاد این مرکز نوآوری می‌توان به مواردی نظیر:
-    رفع بخشی از خلأ نیروی انسانی متخصص در صنایع کشور
-    تربیت نیروی انسانی نخبه برای کاهش وابستگی و هزینه‌های سنگین در حوزه نرم‌افزارهای مورد نیاز صنایع ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور
-    حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیروهای نخبه به منظور توسعه کشور
-    کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و 
-    ایجاد فضا، امکانات و زیرساخت‌های امن و پیشرفته به منظور توسعه و تحقیق روی فناوری‌های پیشرفته به ویژه در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد.
لذا همانطور که مسیر و روندهای جهانی نیز از گذشته تا کنون اثبات کرده است، پیوند تجربه، دانش، زیرساخت، امکانات و سرمایه‌گذاری اپراتورها با نیازهای صنایع و توانمندی‌های دانشگاهی و مراکز علمی، به عنوان یکی از پیشران‌های مهم علمی ‌و تحقیقاتی در دنیا و کشور ما شناخته می‌شود.
به عبارت دیگر، در واقع نقطه تلاقی فناوری (اپراتورها)، نیروی انسانی (دانشگاه‌ها) و تقاضا (صنایع)، «پارک‌های نوآوری» هستند که با سرمایه‌گذاری‌های مشترک، حداکثر بهره‌وری و فایده را برای تمامی ‌ذینفعان و کشور به ارمغان می‌آورد و به همین جهت باید از رشد این مراکز عملیاتی بیش از پیش حمایت کرد.
 

  • ۰۲/۱۱/۱۵

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">