ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ( ارتباطات داده‌ها سابق ) ازکاهش قیمت تمام شده اینترنت برای کاربران خانگی تا سه ماه آینده خبر داد.

"رضا رشیدی " روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: باتوجه به کاهش تعرفه‌های پهنای باند اینترنت در ابتدای سال جاری و رویکرد روز افزون شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی به استفاده از پهنای باند شرکت مخابرات ایران، قیمت اینترنت تا سه ماه آینده کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی استفاده برخی از مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی از ماهواره را دلیل کاهش نیافتن هزینه اینترنت دانست و گفت: به‌رغم کاهش تعرفه‌های پهنای باند، هزینه‌های سنگین ماهواره مانع از کاهش یافتن قیمت تمام شده اینترنت برای کاربران خانگی شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر به هیچ شرکت خصوصی مجوز استفاده از ماهواره برای دریافت اینترنت را نمی‌دهد،تصریح کرد:

هنوز دستوری برای جمع‌آوری ماهواره‌های موجود و درحال‌استفاده صادر نشده‌است.

رشیدی اضافه کرد: ماهواره حدود ‪ ۴۰‬درصد از هزینه‌های‌سربار شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی را شامل می‌شود.

وی میزان استقبال شرکتهای اینترنتی از کاهش تعرفه پهنای باند را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: پس از کاهش تعرفه‌هابسیاری از این شرکتها اقدام به حذف ماهواره و خرید پهنای باند بیشتری از شرکت مخابرات کردند.

رشیدی خاطرنشان کرد: پس از کاهش تعرفه‌ها نزدیک به ‪ ۳۰‬شرکت اقدام به‌خرید پهنای باند اینترنت بالای ‪ ۱۰‬مگا بیت بر ثانیه از شرکت مخابرات کردند.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه‌های اینترنت شامل پهنای باند زیر دو مگابیت بر ثانیه نمی‌باشد، افزود: دلیل این امر ماندگاری بیشتر شرکتهای خصوصی به ویژه شرکتهای ‪ ISP‬بود.

وی ظرفیت شبکه اینترنت کشور را در زمان‌حاضر ‪ ۱۷۰۵‬مگابیت برثانیه دریافت (‪ (RECIEVE‬و ‪ ۱۷۰۵‬مگا بیت بر ثانیه ارسال(‪ (SEND‬از طریق خطوط متقارن "اس.تی.ام.وان"(‪ (STM1‬اعلام کرد.

به گفته وی شرکت فناوری اطلاعات از یک سیستم ماهواره برای پشتیبانی از شبکه اینترنت کشور با ظرفیت ‪ ۷۵‬مگابیت بر ثانیه دریافت و ‪ ۲۵‬مگا بیت بر ثانیه ارسال، استفاده می‌کند.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات یادآور شد: این شرکت تمهیدات دیگری را برای کاهش تعرفه‌های اینترنت و همچنین اینترانت در نظر دارد.

  • ۸۴/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">