ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع مکرر اینترنت و تلفن ثابت در گرگان

| جمعه, ۲۳ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

در عصر ارتباطات، خطوط تلفن ثابت شهروندان برخی مناطق شهرستان گرگان بدون اطلاع قبلی برای ۲ الی ۶ روز قطع می‌شود و این قطعی‌های مکرر موجب نارضایتی شهروندان شده است.
قطعی تلفن‌های ثابت مرکز استان گلستان «گرگان» که بیشتر در مناطق خیابان جانبازان، شهرک زیتون، برخی شهرک‌ها و دیگر مناطق پایین دست شهر گرگان رخ می‌دهد، بدون اطلاع قبلی است و اتصال مجدد خطوط ۲ الی ۶ روز به طول می‌انجامد.

عدم توسعه شبکه‌های مخابراتی شهرستان گرگان طی دو دهه اخیر و اختصاص نیافتن بودجه به این بخش از مهمترین دلایل بروز این مشکل است که باید نسبت به آن اقدام عاجل شود.

به گزارش ایسنا با قطعی تلفن ثابت، ارائه خدمات بسیاری از مشاغل، ادارات و مراکز درمانی مختل و بسیاری از شهروندان ضمن از دست دادن زمان دریافت خدمات با چالش مواجه می‌شوند.

 

  • زیان به مشاغل دورکاری با قطعی تلفن ثابت و اینترنت

یکی از ساکنان خیابان جانبازان با گلایه از قطعی‌های مکرر خطوط تلفن ثابت در محل زندگی خود اظهار کرد: شغل بنده دورکاری و از طریق اینترنت است و برای همین منظور از وای‌فای استفاده می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه قطعی خطوط تلفن ثابت در منطقه ما به یک عادت تبدیل شده است، ادامه داد: وقتی خط ثابت قطع می‌شود، عملاً اینترنت هم از دسترس خارج می‌شود.

این شهروند با انتقاد از سامانه دریافت اعلام خرابی خطوط تلفن ثابت، افزود: وقتی با سامانه ثبت خرابی‌ها تماس می‌گیریم هیچ پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نمی‌کنیم و باید تحمل کنیم تا در زمان باب میل شرکت مخابرات این قطعی برطرف شود.

 

  • شرکت مخابرات خدمات خوبی نمی‌دهد

شهروند سالمندی که از دیگر وسایل ارتباطی به غیر از تلفن ثابت استفاده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از تلفن همراه را بلد نیستم و فقط از تلفن ثابت استفاده می‌کنم و وقتی فرزندانم با من تماس گرفته و پاسخی نمی‌شنوند به شدت نگران می‌شوند.

وی با انتقاد از قطعی‌های مکرر تلفن ثابت و تأخیر در برقراری مجدد ارتباط خطوط گفت: ما هزینه مصرف تلفن را به موقع پرداخت می‌کنیم ولی از شرکت مخابرات خدمات خوبی دریافت نمی‌کنیم.

 

  • این وضعیت تا کی ادامه دارد؟!

یک نانوایی که از دستگاه پز بانکی متصل به خط تلفن ثابت استفاده می‌کرد، تصریح کرد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که عموماً مردم پول نقد با خود حمل نمی‌کنند و معمولا برای خرید از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان قطعی تلفن ثابت نمی توانم وجه کالای عرضه شده را از مشتری دریافت کنم، اضافه کرد: با این همه درآمدی که شرکت مخابرات دارد، چرا خرابی خطوط تلفن ثابت منطقه اصلاح نمی‌شود و تا کی باید این وضعیت را تحمل کنیم.

 

  • استفاده از برنامه شاد برایم غیرممکن می‌شود

محمدطاها از دانش‌آموز پسر پایه پنجم ابتدایی که در تعطیلات اخیر مجبور به استفاده از برنامه شاد بود گفت: والدین من اجازه استفاده از اینترنت سیم کارت تلفن همراه را نمی‌دهند و زمانیکه برای انجام تکالیف درسی از برنامه شاد استفاده می‌کنم باید در حضور پدر یا مادرم به وای‌فای متصل شوم و از برنامه درسی معلم خود استفاده کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تلفن ثابت قطع می‌شود، دسترسی به اینترنت هم از بین می‌رود و از درس عقب می‌مانم.

 

  • بروکراسی جالب مخابرات در برخورد با خرابی تلفن ثابت

وقتی موضوع را از شرکت مخابرات پیگیری کردیم با روش جالب ثبت خرابی تلفن ثابت در سامانه مواجه شدیم.

برای به دست آوردن شماره تماس مرکز خرابی های تلفن همراه از سامانه ۱۱۸ شماره ۰۱۷۳۳۳۳۳۳۳۳ گرفته و پس از شرح موضوع "سامانه گویای ۱۱۷" را معرفی کرد که عملاً تماس با آن سامانه از طریق سیم کارت های همراه اول، ایرانسل و سایر سیم کارت ها غیرممکن است.

مجدد با مرکز ۱۱۸ تماس گرفته و متوجه شدیم برای اعلام قطعی تلفن ثابت هیچ روشی وجود ندارد که بتوانیم با کارشناس مربوطه صحبت کرده و مراتب را گزارش کنیم و باید با سامانه ۱۱۷ با گرفتن کد ۰۱۷ تماس بگیریم.

پس از تماس با شماره مذکور توسط دو سیم کارت همراه اول و ایرانسل، «عدم حضور مشترک مورد نظر در شبکه» اعلام شد.

پس از یک روز معطلی از طریق یکی از شهروندان که آشنایی در شرکت مخابرات داشت و برای یافتن شماره تماس به مخابرات اقدام کرده بود، متوجه شدیم که شماره تماس مرکز ثبت خرابی های مخابرات سامانه ۲۰۱۱۷ – ۰۱۷ است که شرکت مخابرات تاکنون نسبت به اطلاع رسانی عمومی آن اقدام نکرده است و در هیچ نقطه شهرگرگان و حتی سایر شهرها و روستاهای استان گلستان تابلو و بنر کوچکی در این زمینه نمی توان دید.

با مشقت فراوان با سامانه گویای ۲۰۱۱۷ - ۰۱۷ تماس گرفته و در چند مرحله ضمن ثبت شماره تلفن ثابت، ربات تقاضای شماره همراه برای تماس کارشناس مخابرات کرد که متأسفانه در چهار روز قطعی تلفن ثابت یک منزل مسکونی در خیابان جانبازان، ضمن اینکه تماسی از سوی کارشناس حاصل نشد، هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص اعلام دلایل این قطعی های مکرر از صداوسیما، خبرگزاری ها، رسانه ها و فضای مجازی را شاهد نبودیم.

سلسله مراتب ثبت تقاضای شهروندان به شکلی جالب و در مغایرت کامل با موازین تکریم ارباب رجوع بوده و پاسخگویی یک ربات به جای انسان سرشار از سوال های بی پاسخ است که در یک ماه گذشته به دنبال یافتن این پاسخ ها هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">