ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هموطنانی که قصد سفر به کشور قطر و همراهی با تیم ملی کشور در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا را دارند، با استفاده از سیم‌کارت‌های داخلی خودشان، علاوه بر صرفه اقتصادی با مزیت‌ها و فرصت‌های بیشتری مواجه هستند.
به گزارش آی‌تی آنالیز، بر اساس سوابق خدمات قبلی اپراتورهای موبایل در ایام حج و اربعین و ارایه انبوهی از خدمات و بسته‌های ویژه به میلیون‌ها ایرانی، همزمان با مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، بسته‌های رومینگ ویژه‌ای برای مسافران ایرانی این رویداد نیز تدارک دیده شده است.
بررسی نرخ خدمات ارتباطی ارایه شده از سوی اپراتورهای قطر نشان می‌دهد، استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی مسافران، گذشته از لزوم ثبت‌نام و پرداخت‌های ارزی و خرید سیم‌کارت یکبار مصرف در کشور مقصد، از نظر اقتصادی و نرخ تمام شده خدمات نیز مقرون به صرفه‌تر است.
ذکر یک مثال و بررسی نرخ کمترین و بیشترین بسته‌های همراه اول با دو اپراتور ودافون و Ooredoo مستقر در قطر به درک بهتر موضوع کمک می‌کند.
قیمت کمترین بسته همراه اول شامل ۲ گیگابایت ۷ تا ۳۰ روزه ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد که معادل این بسته در ودافون و Ooredoo ۴۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
بیشترین بسته همراه اول شامل ۲۰گیگابایت ۳۰روزه نیز ۲ میلیون تومان قیمت دارد که بسته ودافون تنها با ۸گیگابایت ۹۳۰هزار تومان و بسته Ooredoo نیز با ۲۰ گیگابایت به مبلغ ۲ میلیون صد هزار تومان به متقاضیان عرضه می‌شود. 
اما نکته و مزیت مهم دیگر در تفاوت بسته‌های رومینگ همراه اول با دو اپراتور مذکور این است که همراه اول بسته نامحدود و مکالمه هم دارد اما در اپراتورهای ودافون و Ooredoo چنین امکانی وجود ندارد.


از سوی دیگر دسترسی به پلتفورم‌ها و سامانه‌های داخل کشور به ویژه خدمات و سایت‌های بانک‌ها نیز مساله‌ای مهم برای کاربران ایرانی است که صرفا از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی قابل دسترسی هستند.
در همین راستا همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ایران و خاورمیانه، با توجه به شناخت از نیاز کاربران خود در سفرهای خارجی، بسته‌های متفاوتی برای مسافران نیازمند به اینترنت و مسافران نیازمند به مکالمه ارایه کرده است.
جزییات بسته‌های اینترنتی شامل «۲ گیگابایت اینترنت ۷ روزه، ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه و ۱۰ عدد پیامک هدیه»، «اینترنت نامحدود ۱۰ روزه، ۲۴ دقیقه مکالمه هدیه و ۲۴ عدد پیامک هدیه» و «۲۰ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه، ۵۰ دقیقه مکالمه هدیه و ۵۰ عدد پیامک هدیه» می‌شود.
این بسته‌های اینترنتی با ترکیبی از هدایای مکالمه و پیامک به ترتیب با قیمت‌های ۴۰۰ هزار تومان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بسته آخر نیز ۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و به سادگی و با کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ ستاره ۴ مربع» فعال می‌شوند.
بسته ویژه «۹۰ دقیقه مکالمه ۷ روزه با ۹۰ عدد پیامک هدیه» مختص کسانی که فقط به دنبال مکالمه هستند، به قیمت ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود که این بسته نیز با کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ ستاره ۴۳۱ مربع» قابل فعالسازی است.
و در نهایت اینکه گذشته از مزایای اقتصادی، سهولت خرید بسته‌ها و امکان دسترسی به خدمات داخل کشور، مسافران کشور قطر می‌توانند با خرید بسته اینترنت رومینگ نامحدود ۱۰ روزه کشور قطر، در قرعه کشی جوایز کمپین جام ملت‌های آسیا که همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من برگزار می‌کند نیز شرکت کنند.

  • ۰۲/۱۰/۲۶

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">