ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی فناوری اطلاعات تشکیل جلسه داد

| سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات، گفت: چارچوب نظام فناوری اطلاعات کشور صبح امروز با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید.

دکتر صدری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: در جلسه‌ی امروز سه بحث کلی مطرح شد. بحث اول به دستورالعمل و آیین‌نامه‌ی داخلی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور مربوط بود که چارچوب فعالیت آن به تصویب رسید. همچنین مصوب شد تا کمیسیون راهبردی با ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گیرد که دبیری آن بر عهده‌ی دبیر شورای عالی فناروی اطلاعات خواهد بود. همچنین معاونان فناوری اطلاعات سایر وزارتخانه‌ها نیز اعضای کمیسیون راهبردی خواهند بود که بررسی و پیگیری امور اجرایی شورای عالی فناوری اطلاعات بر عهده‌ی این کمیسیون قرار می‌گیرد.

وی، ادامه داد: بحث بعدی به نهادها و شوراهای موازی با شورای فناوری اطلاعات مربوط می‌شد که با تاکید رئیس جمهور مقرر شد در مورد کلیه‌ی شوراها و نهادهای موازی تجدیدنظر و تصمیم‌گیری شود که آیا شوراها تعطیل و یا شکل جدیدی از کار و وظایف برای آن‌ها مشخص شود. که در نتیجه تداخلی با شورای عالی فناوری اطلاعات و فعالیت‌های این حوزه که بر عهده‌ی وزارت ارتباطات قرار گرفته، نداشته باشد.

وی، افزود: با طرح این بحث تقسیم کار در نظام فناوری اطلاعات مطرح خواهد شد تا شوراها و نهادهای موازی تحت شورای عالی فناوری اطلاعات فعالیت کنند. تصمیم‌گیری نهایی با تاکید رئیس جمهور در حداقل زمان ممکن در کمیسیون راهبردی انجام خواهد شد.

صدری، یادآور شد: بحث سوم که امروز مطرح شد به نظام فناوری اطلاعات و تصویب چارچوب نظام مذکور مربوط بود. همان‌طور که در قانون آمده، نظام فناوری اطلاعات از وظایف وزارت ICT و شورای عالی فناوری اطلاعات است تا با انجام تقسیم کار نسبت به تفکیک وظایف در سطح ملی اقدام کنند.

وی، افزود: در این نظام زیرساخت‌ها و عوامل پیشنهادی فناوری اطلاعات مطرح شد. از جمله زیرساخت‌های هشت‌گانه‌ی نظام فناوری اطلاعات شامل شبکه‌های ارتباطی، عوامل فرهنگی و انسانی، نوآوری، پژوهش و تحقیق، سیاستگذاری قوانین و مقررات، امنیت، صنایع، تجارت و اقتصاد فناوری اطلاعات، محتوا و نظام شبیه‌سازی و کد ملی می‌باشد که امروز به تصویب رسید.

وی افزود: کاربردهای عمومی فناوری اطلاعات شامل دولت الکترونیک، بهداشت الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک، اطلاع‌رسانی و رسانه‌های ارتباطی الکترونیک نیز از دیگر کاربردهایی بودند که در چارچوب نظام فناوری اطلاعات به تصویب رسید و طبیعی است که برای هر یک از این کاربردهای عمومی برنامه‌ریزی ملی در هر فصل مشترک در این صنعت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کاربردهای خاص فناوری اطلاعات نیز با اجزاء مختلف در چارچوب نظام ملی فناوری اطلاعات برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات و کشور و زمینه‌های بهره‌گیری از IT در پیشرفت کشور، فعالیت‌ها و نهادهای عمومی فناوری اطلاعات در مجموعه‌ی رویکرد ملی در توسعه‌ی IT نیز به تصویب رسید.

صدری خاطرنشان کرد: قرار شد تا با توجه به تصویب چارچوب نظام فناوری اطلاعات در شورای عالی مبسوط و شرح مفصل نظام در کمیسیون راهبردی بررسی و نهایی شود.

وی، تصریح کرد: با تصویب نظام فناوری اطلاعات تکلیف ملی برای همه‌ی ارگان‌ها در مجموعه‌های دولتی و خصوصی در کشور مشخص خواهد شد.

  • ۸۴/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">