ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظام صنفی رایانه‌ای بازوی اجرایی شورای عالی انفورماتیک در بخش نرم‌افزاری است.

حمید رضا یوسفی معاون شورای عالی انفورماتیک درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: اگر فرد یا نهادی از نظام صنفی شکاتی داشته باشد مرجع رفع اختلاف شورای عالی انفورماتیک است و شورا مرجع عالی نظارت بر عملکرد نظام صنفی رایانه‌ای محسوب می‌شود.

وی گفت: اما اگر سیاست‌های صنف با برخی تشکل‌ها و نهادها درتضاد باشد بسته به مورد اختلاف به سازمان مربوطه ارجاع خواهد شد یعنی در مواردی مانند بسترسازی،‌مقررات و اینترنت به وزارت ارتباطات ارجاع می‌شود و در موارد نرم افزاری و رتبه بندی شرکت‌ها و دیگر عناوینی که در حوزه فعالیت شورای عالی انفورماتیک است به این شورا ارجاع می‌شود.

همچنین در مواردی از قبیل پروانه تولید و یا کاهش تعرفه، موضوع به وزارت صنایع مربوط می شود.

حمیدرضا یوسفی درخصوص ابزارهای قانونی و اجرایی صنف برای اعمال سیاست‌های خود گفت: طبق قانون، نظام صنفی رایانه‌ای کشور دارای شورای انتظامی است که ترکیب این شورا در آیین نامه پیش‌بینی شده است اما شرح وظایف آن از قبیل اینکه مردم چگونه شکایات خود را منعکس کنند و یا چگونه به این شکایات رسیدگی شود، باید توسط خود نظام تعیین شود.

وی درخصوص منابع کسب درآمد نظام صنفی نیز گفت: اصلی‌ترین منبع درآمدی نظام صنفی رایانه‌ای حق عضویت اعضای آن که بین یک تا یک و نیم میلیون ریال است خواهد بود.

حمیدرضا یوسفی خاطرنشان کرد: هیأت‌های حل اختلاف و کارشناسی پروژه‌های فناوری اطلاعات از دیگر منابع درآمدی پیش‌بینی شده برای نظام صنفی رایانه‌ای است.

  • ۸۴/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">