ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تا کنون در حدود 200 پایان‌نامه ارسالی به دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی مورد تایید کار گروه سه نفره قرار گرفته است.

الهام براتچی کارشناس شورای عالی اطلاع‌رسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: طرح حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو مرحله اجرا می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول این طرح با 5 دانشگاه مختلف در جهت ارایه 675 پایان‌نامه مرتبط مبلغ 19700 میلیون ریال قرارداد بسته شد که از این مبلغ 40 درصد آن را دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و 60 درصد آن از محل اعتبارات بند الف ماده 102 قانون برنامه سوم تأمین می‌شود.

الهام براتچی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های تهران، تربیت معلم، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌هایی هستند که در مرحله اول با آنها قرارداد بسته شده و تا کنون 20 درصد مبلغ قرارداد را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع پایان‌نامه‌هایی که دانشگاههای مذکور ارسال کرده‌اند، بعد از بررسی در کار گروه سه نفره شورای عالی اطلاع‌رسانی در حدود 200 پایان‌نامه مجوز دریافت حمایت مالی را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف 30 میلیون در سال و پایان‌‌نامه‌های دکترا تا سقف 90 میلیون ریال مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: از این مبلغ یک سوم به دانشجو، یک سوم به استاد راهنما یک سوم به دانشگاه مربوطه تعلق می‌گیرد.

الهام براتچی درباره شرایط پرداخت وام گفت: علاوه بر اینکه موضوع پایان‌نامه باید مرتبط با ICT باشد متقاضیان باید یک نسخه مکتوب و یک نسخته الکترونیکی پایان‌نامه را تحویل و همچنین حمایت شورای عالی اطلاع‌رسانی از پایان‌نامه باید در آن درج شود.

وی در خصوص مرحله دوم حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط به ICT گفت: در مرحله دوم قرار است با 7 دانشگاه که عبارتند از علوم پزشکی بیرجند، امیرکبیر، علم و صنعت نگاه یزد، صنعتی شریف،‌خواجه نصیرالدین طوسی و موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی قرارداد امضا شود که این کار تا کنون عملی نشده اما از این دانشگاه‌ها تا کنون 51 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 9 پایان‌نامه در مقطع دکترا مورد تایید کمیته سه نفر قرار گرفته است.

  • ۸۴/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">