ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه‌ دیتای کشور ایمن می شود

| چهارشنبه, ۵ مرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

بااجرای کامل طرح یکپارچه سازی شبکه دیتای کشور، سطح امینت آن بسیار بالا می‌رود.

رشیدی مدیرعامل شرکت ارتباطات داده‌ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: این شرکت برای اجرای طرح یکپارچه سازی شبکه دیتای کشور دو پروژه به طور همزمان در دست اجرا دارد.

وی گفت: پروژه مدیریت یکپارچه شبکه دیتای کشور و همچنین پروژه مرکز عملکرد امنیت از جمله پروژه‌های اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: پروژه مدیریت یکپارچه شبکه دیتا 2 هفته است که عملیاتی شده است اما نه در تمام شبکه به این معنی که از مجموع 9 پروژه موجود در شرکت 3 پروژه وارد این شبکه یکپارچه شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پروژه مرکز عملکرد امنیت (SOC) ، تشخیص حمله یا نفوذ از خارج به داخل و برعکس و همچنین اعلان خطر امنیتی به واحدهای ذیربط، جهت مقابله با حملات است.

وی افزود: این پروژه به صورت پایلوت اجرا شده است واکنون در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب مشاور امنیت خارجی می‌باشد.

وی تصریح کرد: این مناقصه توسط مرکز تحقیقات مخابرات و با همکاری شرکت ارتباط داده‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم تا 3 هفته آینده نتیجه آن مشخص شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات داده‌ها درباره سرنوشت اسناد مناقصه‌ای که توسط آن شرکت فروخته شده بود گفت: به دلیل یکپارچه سازی فعالیت‌های شرکت با مرکز تحقیقات مخابرات، آن اسناد را باطل کردیم.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای رعایت حقوق کاربران از سوی این شرکت گفت: برای مشترکینی که از ما خط می‌گیرند سطح کیفیت سرویس تعیین کرده‌ایم که اگر کیفیت سرویس ارایه شده کمتر از میزان تعیین شده باشد، ارایه خدمات خود را ارزانتر و یا رایگان می‌کنیم.

وی افزود: اگر مدت قطعی سرویس درماه کمتر از30 دقیقه باشد شامل جریمه نمی‌شود و اگر این مدت بیش از 15 روز باشد کل شارژ ماهانه رایگان محاسبه می‌شود.

رشیدی درخصوص وضعیت ISP ها در این باره گفت: شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی خود باید به طور جداگانه چنین فعالیت‌هایی را انجام دهند و ما مسئولیتی نداریم بلکه وظیفه نظارت بر این روند بر عهده سازمان تنظیم مقررات است.

وی با بیان این مطلب که پروژه بانک اطلاعاتی فیلترینگ با پروژه تأمین امنیت شبکه دیتا دو پروژه جدا از هم هستند گفت: بانک اطلاعاتی مرکزی فیلترینگ به گونه‌ای است که کلیه نرم افزارهای فیلترینگ موجود در مراکز ارایه دهنده اینترنت پرظرفیت کشور و در آینده نزدیک در ISP ها قادر باشند با یک بانک اطلاعاتی یکسان عملیات فیلترینگ را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه تا پایان مرداد ماه راه‌اندازی می‌شود و با اجرای آن از فیلترینگ سلیقه‌ای جلوگیری به عمل می‌آید.

  • ۸۴/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">