ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همزمان با برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه شریف، بازی رایانه‌ای با محوریت صنعت تلکام به مخاطبان و علاقه‌مندان عرضه شد.
به گزارش آی‌تی آنالیز معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به منظور ایجاد ارتباط موثرتر با مخاطبان، آشنایی با خدمات بزرگترین اپراتور ایران و منطقه، با شعار «از پشتیبان به پیشگام» پیش از اعلام نیاز از واحدهای دیگر خود قدم در این راه گذاشته است.
به همین منظور نخستین گام از این مسیر، طراحی و توسعه یک بازی (AdverGame) با نام BMSplus بود.
این بازی دیجیتال که بر اساس برخی نمادها و عملیات‌های رایج همراه اول طراحی شده و قابلیت اجرا در رایانه و موبایل را دارد در حال حاضر روی استندهای دیجیتال نمایشگاه کار دانشگاه شریف در اختیار علاقه‌مندان به بازی قرار گرفته است.
ایده و ماجرای نام این بازی به پروژه‌ای در شرکت ارتباطات سیار باز می‌گردد. این پروژه در واقع ابزاری جهت نظارت بر مراکز فروش بر مبنای اطلاعات جغرافیایی است که پوشش سرویس دهی و دسترسی پذیری آنها را مدیریت می‌کند.


اگرچه نسخه اولیه بر پایه جاگذاری دفاتر خدمات همراه اول در یک منطقه فرضی طراحی شد اما در نهایت به جهت آشنایی بیشتر عموم با نماد دکل مخابراتی، المان دفتر تبدیل به دکل شد.
طی این بازی که نسخه ابتدایی آن چهارده مرحله دارد بازیکن باید تعداد محدود دکل‌های مخابراتی خود را به گونه‌ای در نقشه قرار دهد که به چیدمان هدف گذاری شده دست پیدا کند.
مخاطب در مراحل اول با اصول بازی آشنا می‌شود. این که دکل‌ها منطقه محدودی را پوشش می‌دهند و می‌تواند آنها را در میانه زمین با مرزهای منطقه قرار دهد. سپس با ترکیب رنگ‌ها آشنا می‌شود و مکانیزم اعداد داخل شش ضلعی‌ها که مکانیزمی شبیه بازی کلاسیک MinesSweeper دارد.
در مراحل بالاتر کم کم مخاطب با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود و ناخودآگاه اهمیت مصرف بهینه منابع را در ایجاد پوشش مخابراتی مناطق درک میکند.
بر اساس این گزارش این بازی نخستین بار در نمایشگاه کیتکس کیش ارایه شد و مورد استقبال اقشار مختلف مخاطبان قرار گرفت.
ایستگاه بعدی این پروژه افزودن امتیاز و سپس جدول رتبه بندی است که براساس آن میتوان جوایزی مانند امتیاز باشگاه فیروزه ای به منتخبین هدیه داد نسخه اولیه بازی را میتوانید از نشانی itgames.ir دریافت کنید.

  • ۰۲/۰۸/۲۲

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">