ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روایت دیگری از ماجرای لپ تاپ خبرنگاران

| چهارشنبه, ۵ مرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

انجمن صفنی روزنامه‌‏نگاران ایران با انتشار اطلاعیه‌ نسبت به آنچه شایعه پردازی برخی رسانه‌‏ها پیرامون واردات لپ‌‏تاب خوانده است، توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه برخی مطبوعات و خبرگزاری‌‏ها، که عملکردشان در گذشته و حال حاکی از خصومت‌‏ورزی و بی‌‏منطق با انجمن است، در سه ماه اخیر به خبرسازی و نشر اکاذیب نسبت به نقش انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران ایران در مورد خرید کالای هدیه رییس جمهوری به روزنامه‌‏نگاران پرداخته‌‏اند و علیرغم دعوتی که انجمن برای پاسخگویی به اعضای خود در روز شنبه 11/4/84 به عمل آورد و در این نشست به شرح آنچه انجام شده و پاسخ به سوالات حاضرین پرداخت، متأسفانه همین رسانه‌‏ها در نقل آنچه مطرح شده، باز هم به تحریف و خبرسازی دست زده و نشان داده‌‏اند که به هیچ قاعده‌ اخلاقی و حرفه‌‏ای در این باره پایبند نیستند.

این اطلاعیه در ادامه توضیح می‌‏دهد: بنا به پیشنهاد معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن به لحاظ اینکه یک نهاد صنفی مرتبط با موضوع هدیه رییس‌‏جمهوری بود، پذیرفت که پیگیریی‌‏های اجرایی تبدل بودجه تخصیص داده شده به کالا را بر عهده گیرد. بر این پایه انجمن مسئولیت انعقاد قرارداد برای خرید کالا را با نظارت کامل معاونت مطبوعاتی ارشاد طبق ضوابط قانونی به پیش برده و تاکنون نیز پیگیر امور آن بوده است که در این مورد هم اسناد و مدارک موجود هستند و هم معاونت مطبوعاتی شاهد تلاش و اقدامات انجمن بوده‌‏اند.

در ادامه آمده است: شرکت کارگزار و متعهد، به دلیل رعایت قانون معاملات دولتی شرکت گسترش انفورماتیک ایران، است که یک شرکت دولتی است وطبعا همه مسئولیت‌‏های خرید کالا بر عهده این شرکت است. علیرغم همه تمهیداتی که این شرکت برای خرید کالا با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب به خرج داده است، متأسفانه به دلیل برخی مسائل حقوقی پیش آمده از ترخیص کالای خریداری شده در تاریخ مورد توافق به سمت ایران جلوگیری به عمل آمده است، شرکت نامبرده با پیگیری حقوقی درصدد حل مشکل برآمده و در هر صورت مسئول تأمین کالای مورد توافق است.

در ادامه با تأکید بر اینکه از زمانی که قرارداد خرید کالا منعقد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده ضوابط قانونی مبلغ تخصیص یافته به حساب بانکی دولتی برای گشایش LC واریز شده و به جز وجهی که برای اجرایی کردن LC (حدود معادل ده درصد) از این حساب برداشته شده، مابقی آن بلوکه و در اختیار هیچ فرد یا شرکتی نبوده است.

این اطلاعیه یادآور شده است: حتی یک ریال از این بابت در اختیار انجمن نبوده است تا بشود با آن به سفر تحقیقاتی رفت، یا بورسیه به کسی داد و یا ... و تمام آنچه در این باره گفته و نوشته شده و می‌‏شود، تکذیب می‌‏شود، ضمن آنکه اعطای هرگونه بورسیه به افراد را از بدو تأسیس انجمن تاکنون تکذیب می‌‏کنیم.

این اطلاعیه می‌‏افزاید: باز هم یادآور می‌‏شویم که مسئولان انجمن از پاسخگویی به روزنامه‌‏نگاران در این باره استقبال می‌‏کنند و امیدواریم با پیگیری انجام شده ظرف روزهای آینده بتوانیم تکلیف این موضوع را روشن کنیم و در عین حال آماده هرگونه نشست با اعضا هستیم، اما متأسفانه از پاسخگویی به افرادی که جز غرض‌‏ورزی و دروغ‌‏پردازی و استفاده ابزاری از رسانه‌‏ای که در اختیار دارند، علیه انجمن هدف دیگری را پی‌ نمی‌‏گیرند، معذوریم.

در ادامه انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران ایران با قدردانی از رئیس‌‏جمهور؛ خاتمی به واسطه تخصیص این هدیه به روزنامه‌‏نگاران قدردانی کند، اظهار امیدواری کرد که رئیس‌‏جمهوری آینده نیز این سنت نیکوکارانه ادامه دهد.

در پایان خاطرنشان شده است: خود را پاسخگوی مراجع قانونی دانسته و آمادگی خود را جهت ارائه گزارش روند طی شده و اقدامات انجام یافته می‌‏دانیم و علیرغم اینکه ما از تأخیر بوجود آمده، ناراضی و شاکی هستیم، اما بررسی این موضوع در یک مرجع قانونی می‌‏تواند فصل الخطاب همه دروغ‌‏ها و تهمت‌‏هایی باشد که از سوی برخی رسانه‌‏ها متوجه انجمن شده است. اگر این رسانه‌‏ها داوری آن مرجع را بپذیرند و انعکاس دهند.

  • ۸۴/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">