ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری کلاهبردار سابقه‌دار سایت دیوار

| يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کلانتری 161، ابوذر گفت: فردی که با درج آگهی دروغین نسبت به فروش کالاهای لوکس ارزان‌قیمت در سایت دیوار از 300 نفر کلاهبرداری کرده بود، در قرار صوری پلیس به دام افتاد.

به گزارش فارس، سرهنگ اردشیر نادری رئیس کلانتری 161 ابوذر با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: فردی با درج آگهی در خصوص کالاهای لوکس با قیمت ارزان در سایت دیوار اقدام به تحریک شهروندان برای خرید کرده و برای کلاهبرداری از آنها افراد را تشویق به واریز مبلغی به عنوان بیعانه می‌کرد.

وی تصریح کرد: این فرد با افتتاح حساب‌های جعلی در بانک و اخذ کارت بانکی شماره این کارت‌ها را برای واریز وجه به مردم معرفی می‌کرد تا هیچ ردپایی از خود باقی نماند.

رئیس کلانتری 161 ابوذر ادامه داد: پس از ثبت شکایت‌های فراوان عوامل کلانتری از طریق اقدامات فنی و قرار صوری در خیابان زمزم متهم را شناسایی و در عملیات تعقیب و گریز دستگیر کردند.

سرهنگ نادری ادامه داد: در بررسی اولیه و اخذ پرینت‌های حساب این شخص جعلی بودن حساب مشخص شد و بررسی‌ها نشان داد که متهم بیش از 300 نفر از هموطنان در سراسر کشور به خصوص در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان این مطلب که متهم به طور تقریبی از هر مال‌باخته به بهانه اخذ بیعانه 200 تا 300 هزار تومان دریافت کرده به شهروندان توصیه کرد که در خریدها‌ی اینترنتی هوشیاری داشته و بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن اجناس نسبت به خرید اقدام نکنند.

  • ۹۶/۱۱/۱۵

سایت دیوار

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">