ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطرات گفتگو با مردگان از طریق هوش مصنوعی

| يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

برخی کارشناسان نسبت به پیامدهای جدی گفتگوی هوش مصنوعی با دوستان، بستگان افراد متوفی، هشدار دادند.

 

به گزارش العالم، پایگاه "Theconversation" اعلام کرد با استفاده از هوش مصنوعی می توان با بازسازی دوستان، اقوام و عزیزان خود با آنها گفتگو کرد و از احساس آنها مطلع شد، اما این امر عواقب جدی برای سلامت روان افراد دارد و می تواند تهدیدی برای زندگی انسان باشد.

این پایگاه افزود: «بازسازی مجازی یکی از عزیزان متوفی ممکن است معجزه‌آسا به نظر برسد، اما کمی ترسناک است و بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد، زیرا ارواح هوش مصنوعی ممکن است مانعی در روند سوگواری باشند.

نایجل مولیگان، استادیار روان‌درمانی دانشگاه دوبلین گفت: «به‌عنوان یک روان‌درمانگر که درباره چگونگی استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تقویت مداخلات درمانی تحقیق می‌کند، ظهور ربات‌های ارواح برای من جالب است.»

 

سلامت روان

وی افزود: «اما من نیز کمی نگران تأثیرات احتمالی این فناوری بر سلامت روان کسانی هستم که از آن استفاده می کنند، به ویژه کسانی که از غم و اندوه رنج می برند.

وی خاطرنشان کرد صحبت کردن با مردگان می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد و سردرگمی، استرس و افسردگی را تداوم بخشد.

با استفاده از فناوری ساخت جعلی فیلم و عکس، برنامه هوش‌مصنوعی می‌تواند یک نمایش مجازی تعاملی از یک فرد متوفی با استفاده از محتوای دیجیتالی خود مانند «عکس‌ها، ایمیل‌ها و ویدیوها» ایجاد کند.

به گفته پایگاه ساینس ألیرت، ارواح دیجیتال می توانند با کمک و از طریق برقراری ارتباط مجدد با "مردگان"، آرامش را برای کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند، فراهم کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شباهت عجیب

اما شباهت عجیب ربات‌های ارواح و یکی از عزیزان مفقود شده «ممکن است آنقدرها هم که به نظر می‌رسد مثبت نباشد» و «تحقیقات قبلی» نشان می‌دهد که «ربات‌های ارواح» فقط باید به‌عنوان یک کمک موقت برای عزاداری استفاده شوند تا از عواطف مضر وابستگی به فناوری جلوگیری شود.

همچنین این خطر وجود دارد که این "ربات های ارواح" ممکن است چیزهای مضری بگویند یا در عزاداری به کسی توصیه بدی کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، برنامه های تولیدی مشابه، مانند ربات های ChatGPT، در حال حاضر به دلیل ارائه اطلاعات گمراه کننده به کاربران به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته اند.

این سیستم‌ها می‌توانند «به‌طور نامناسب» مورد استفاده قرار گیرند و یک فرد متوفی را به‌عنوان یک شبح هوش مصنوعی به زندگی بیاورند، و به عزیزانشان بگویند «آن‌ها مورد علاقه یا مورد لطف قرار نگرفتند».

همچنین یک "سناریوی شدیدتر" وجود دارد که در آن "ربات ارواح" ممکن است به کاربر پیشنهاد کند در "مرگ، کشتن یا آسیب رساندن به کسی" به آنها بپیوندد.

  • ۰۲/۱۲/۲۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">