ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال بررسی راهکارهای حمایت از شرکت های متقاضی دریافت پروانه ارائه خدمات مکالمات بین الملل(VOIP) است.

به گزارش خبرگزاری شهر ، « مسعود داوری نژاد» معاون مخابراتی و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ICT، در حاشیه نشست روز گذشته که به منظور پاسخگویی به پیشنهادات و ابهامات شرکت های فعال اینترنتی در زمینه ارائه خدمات VOIP برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: برای دریافت مجوز مکالمات بین الملل از نظر ما شرکت ها به سه دسته تقسیم می شوند.

وی افزود: به این ترتیب برخی از شرکت ها به تنهایی قادر به دریافت این مجوز خواهند بود و برخی نیز با حمایت مالی قادر به حضور در این عرصه هستند.

داوری نژاد گفت: به همین منظور ، وزارت ارتباطات با توجه به احتمال کندی و طولانی شدن پروسه حمایت ها از سوی بانک های کشور در نظر دارد با استفاده از راه کارهای قانونی موجود به حمایت مستقیم از این شرکت ها بپردازد که امیدواریم طی هفته اخیر و با موافقت وزیر ارتباطات این موضوع به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: اگر چه بحث مکانیزم های مالی در پروانه ارائه این خدمات به شرکت های متقاضی قید نخواهد شد ولی قول حمایت از این شرکت ها در حال بررسی است.

رییس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت سایر شرکت هایی که از امکانات فنی و مالی برای دریافت مجوز و استفاده از حمایت ها نیز برخوردار نیستند گفت: این شرکت ها باید بدانند بازار و رقابت موجود در آن منتظر آنها نمی ماند و با پیشرفت فناوری امکان ارائه خدمات با فناوری های قدیمی تر را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به همین منظور یکی از بهترین و اقتصادی ترین پیشنهاد به این دسته از شرکت ها آن است که به شکل مشارکتی جهت اخذ پروانه ارائه خدمات مکالمات بین الملل وارد عمل شوند.

  • ۸۴/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">