ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حذف ۱۷۰ هزار محتوای نامناسب در شبکه شاد

| دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

تهران - ایرنا - شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه محتوای نرم افزار شاد در سه گروه مستهجن، غیراخلاقی و نامناسب پایش می‌شود، اعلام کرد: تا کنون ۱۷۰ هزار فایل نامناسب در این شبکه حذف شده است.

به گزارش ایرنا از شبکه شاد، در راستای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد محیطی سالم برای کودکان و نوجوانان در شبکه شاد، سامانه پایش هوشمند شاد از دی ماه سال گذشته راه­‌اندازی شده است.

پایش هوشمند شاد با هدف پایش محتوای متنی، عکس و ویدئو در فضای عمومی کانال‌ها و گروه‌های نرم افزار شاد، محتواها را در سه گروه مستهجن، غیراخلاقی و نامناسب پایش می‌کند.

پایش محتوا در شاد با استفاده از نظارت­‌های هوشمند به صورت سیستمی متون، تصاویر و ویدئوها را مورد بازبینی قرار داده و با استفاده از شاخص‌های تعیین شده، محتوا را تجزیه، تحلیل و پایش می‌کند. علاوه بر این، فرایند پایش هوشمند با نظارت اپراتور انسانی بازبینی می‌شود تا درصد خطا به حداقل برسد.

 سامانه به محض تشخیص محتوای نامناسب آن­ را حذف کرده و سپس شناسه کاربری فرد متخلف توسط نیروی انسانی بررسی شده و در نهایت تذکرها و سیاست‌های تنبیهی متناسب بر اساس ضوابط به وی ابلاغ می‌شود.

گزارش‌­های دریافت شده توسط مخاطبان و کاربران از طریق ربات پشتیبانی شاد همچنین گزارش­­‌های مبنی بر محتوای نامناسب در گروه‌ها و کانال‌ها توسط کاربران، از دیگر منابع پایش محتوا در شاد است.

از دی ماه سال گذشته تا کنون ۱۷۰ هزار فایل نامناسب در شاد حذف شده که به طور میانگین ۲۰۰ محتوا در روز فیلتر و ۱۰میلیون فایل در ماه بررسی می‌­شود.

شبکه شاد در تلاش است با تمهیدات لازم محیطی سالم برای فعالیت دانش­‌آموزان در فضای مجازی فراهم کند.

  • ۰۱/۰۳/۳۰

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">