ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلگرام دو خواهر ایرانی را به هم رساند

| دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

وصال خواهران غریب با تلگرام ، شلیک ناجوانمردانه اینستاگرام به‌ تلگرام ، خشم انگلیسی ها از گدای میلیونر و.... ترافیک بالایی در فضای مجازی داشت.
آنچه که در این نوشتار بررسی می شود ، همان پایش رسانه های سایبری است با نگاهی اجمالی به پرترافیک ترین خبرها در فضای مجازی که از مرور صفحه های شبکه های اجتماعی و ارتباطی پرطرفدار استخراج شده اند.


تلگرام خواهران غریب را به هم رساند
 دو خواهر گمشده‌ مازندرانی بعد از 34 سال با کمک فضای مجازی ، در بابل به هم رسیدند. سمیرا از بندرگز و مریم از بابل دو خواهری بودند که یکی در گلستان و دیگری درمازندران سال ها بدون اطلاع از وجود همدیگر زندگی می کردند اما تلگرام پس از 34 سال این دو خواهر را به هم رساند. سمیرا یکی از این دو خواهر با قرار دادن عکسی از دوران کودکی و فعلی خود در صفحه تلگرام از مردم خواست اگر اطلاعی از خواهر او دارند، با آنها تماس بگیرند که بعد از مدتی یکی از افراد با او تماس می گیرد و اطلاع می دهد که خواهرش در بابل زندگی می کند.


فیس بوک .... خشم انگلیسی ها از گدای میلیونر
 انتشار ویدئویی از سوار شدن یک گدای انگلیسی به خودروی گرانقیمت، شهروندانی را که به او کمک می کردند عصبانی کرد. روزنامه انگلیسی " دیلی میل " به نقل از پایگاه 24 نوشت کاربران شبکه های اجتماعی درانگلیس درسطح گسترده ای ویدئویی از" ماتئو برینتون" گدای انگلیسی منتشر کردند که او را هنگام سوار شدن به خودرو 77 هزار دلاری آئودی نشان می دهد.انتشار ویدئو ازماتئو که از سال ها پیش در خیابان های شهر کورنوال Cornwall برای گرفتن پول و غذا به سمت مردم دست دراز می کرد ، خشم و تعجب بسیاری از مردم را که دراین سال ها به وی کمک کردند، برانگیخت .

شلیک ناجوانمردانه اینستاگرام به‌ تلگرام
مدیران اینستاگرام درحرکتی ناجوانمردانه لینک‌های به اشتراک گذاشته‌شده کاربرانش به تلگرام را فیلتر کردند .فیس‌بوکی‌ها که مالک اینستاگرام هستند، دو ویژگی add me  / Follow me را به‌سوی تلگرام و حتی اسنپ چت برداشتند.چندی پیش نیز واتس اَپ که متعلق به فیس‌بوک است لینک‌های تلگرام را مسدود کرده بود تا کاربران نتوانند تبادل لینک کنند.این اقدام باعث شد تا پاول دوروف، مؤسس و مدیر تلگرام در توئیتی به این اقدام اینستاگرامی ها اعتراض کند. وی ضمن اعتراض یادآور شد در حالی لینک به تلگرام را فیلتر کرده‌اند که لینک به لینکداین، توئیتر، فیس‌بوک، VK و Periscope همچنان بدون مشکل کار می‌کند و مدیران اینستاگرام بدون اعلام قبلی دست به این کار زده‌اند.

تلگرام ... نوروز، کتاب عیدی دهیم
طی سال‌های گذشته مردم کتاب را از سبد کالای خانواده حذف یا محدود کرده بودند اما در همین یکی دو سال به لطف شبکه‌های اجتماعی و ‌فراخوان های مختلفی که گاه از سوی افراد سرشناس و محبوب  برپا شد دوباره قدری به سمت این دوست فراموش شده جذب شدند. شاید حالا در این شرایط دیگر آنقدرها از اینکه کتاب هدیه بگیریم ناراحت نشویم و حتی خودمان علاقه‌مند به اهدای آن به دوستانمان به جای عیدی، در مناسبت‌هایی نظیر نوروز باشیم حالا با نزدیک شدن به عید نوروز و دید و بازدید و عیدی دادن در شبکه های ارتباطی مطلبی با تیتر" امسال عیدی کتاب هدیه بدهیم "درحال اشتراک گذاریست که مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است. 

تلگرام ... شایعه جنایت پدر شیشه ای در یزد  
به تازگی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند ۲ دختر یزدی توسط پدرشان به دار آویخته شده‌اند. واقعیت این است که هیچ خبری مبنی بر کشته شدن دو دختر توسط پدرشان و یا اعدام شدن آن‌ها در ایران، طی ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر در رسانه ها منتشر نشده است. از سوی دیگر شهر یزد نیز از جمله شهرهایی است که میزان جرم و جنایت در آن در بسیار پایین است.اما بررسی ها نشان می‌دهد، این تصویر، عکسی قدیمی است که در اواخر سال گذشته میلادی در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی خارجی به خصوص عرب زبان دست به دست شده بود.برخی این تصاویر را مربوط به یمن و برخی دیگر به عربستان سعودی نسبت داده‌اند اما طبق گزارش رسانه های عربی، این اتفاق فجیع در شبه قاره صورت گرفته است. (منبع:خبرگزاری صدا وسیما)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">