ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تالیا درحال بهبود است

| يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر کل دفتر مشارکتهای بخش غیردولتی و مجری سیم کارت اعتباری تالیا گفت: همزمان با افزایش تقاضا برای سیم کارتهای اعتباری تالیا این شبکه در تلاش برای رفع کمبودها و بهبود کیفی شبکه است.

دکتر"سیداحمد علمایی" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،افزود:بدنبال ایجاد اختلال در کیفیت شبکه تالیا هم‌اکنون در جهت بهبود شبکه تالیا فعالیتهایی آغاز شده که بزودی شاهد رشد و ارتقای شبکه خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت توزیع سیم کارتهای اعتباری در کشور، ادامه داد:

استفاده از بخش خصوصی در زمینه توزیع سیم کارت به سیاست نظام و شرکت مخابرات ایران بستگی دارد چرا که با توجه به رشد نیازها در کشور و همچنین با توجه به تواناییهای شرکت مخابرات لازم بود از پتانسیل بخش غیردولتی در این زمینه استفاده شود.

مجری سیم کارتهای اعتباری تالیا گفت: این شبکه با همکاری بخش مخابرات تعهدات خود را بعد از طراحی و اجرا در یک دوره زمانی به بخش خصوصی واگذار می کند که می‌توان گفت ، طبق ماهیت این قرارداد ، شبکه تالیا یک شبکه تحت نظارت بخش مخابرات است.

علمایی با اشاره به اهداف شرکت مخابرات در زمینه ایجاد این شبکه اشاره کرد و افزود: هدف اصلی شرکت مخابرات از اجرای چنین طرحی بالابردن نرخ نفوذ سرویس در کشور بود ، چرا که یکی از پارامترهای توسعه در کشور بالابردن نرخ نفوذ سرویس تلفن همراه است.

وی تصریح کرد: در آغاز تاسیس این شبکه یک سری تست‌های آزمایشی انجام شد که براساس آن کیفیت شبکه برای مشتریان تعیین شد ولی همزمان با افزایش تقاضا برای سیم کارتهای اعتباری ، کیفیت شبکه افت کرده که هم‌اکنون درصدد بهبود شبکه تالیا هستیم و این امر در جریان است.

مهندس "حسین بهرامپور" مدیر عامل مجتمع شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان که مجری پروژه تالیا است، چهاردهم شهریورماه گذشته در یک نشست خبری از ضرورت بهینه‌سازی و بازآرایی مجدد شبکه تلفن همراه تالیا و در نهایت بروز اختلالاتی در این شبکه طی دو ماه آینده خبر داده بود.

وی چندی پیش در گفت و گو با ایرنا، قول داد تا نیمه دوم آبان ماه اختلالات موجود در شبکه همراه اعتباری کشور که هم‌اکنون محدود به شهر تهران است ،بطور کامل برطرف شود .
هم‌اکنون حدود ‪ ۴۶۰‬هزار تهرانی مشترک شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا هستند که قرار است طی یکسال نخست بهره برداری از این شبکه، شمار مشترکین این شبکه به بیش از ‪ ۱/۵‬میلیون مشترک در سراسر کشور افزایش یابد.

شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری کشور هم اکنون محدود به شهر تهران است که تا پایان برنامه پنج ساله چهارم حدود شش میلیون مشترک در سراسر کشور امکان دسترسی به تلفن همراه را خواهند داشت .

  • ۸۴/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">