ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امسال 2 مدرسه در هر منطقه هوشمند می‌شود

| سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای ورود فناوری‌های نوین به مدارس، امسال در هر منطقه آموزش و پرورش 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه هوشمند می‌شود.

فاطمه قربان در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به موضوع ورود فناوری‌های نوین به مدارس اظهار داشت: امسال براساس سند ملی آموزش و پرورش، ورود فناوری‌های نوین به مدارس را مدنظر قرار داده‌ایم تا دانش‌آموزان هر روز محتوای آموزشی را با ابزارهای نوین آموزش ببینند.

وی افزود: با توجه به تک معلمی‌بودن مدارس ابتدایی، اعتقاد ما بر این است که سیستم‌های نوین نباید دور از دسترس دانش‌آموزان باشد البته به‌دلیل اهمیت ارتباط چهره به چهره در کلاس، این سیستم‌ها جایگزین معلم نمی‌شوند و تنها به ‌عنوان یک وسیله کمک آموزشی به‌کار گرفته خواهند شد.

قربان ادامه داد: بر این اساس و برای جذابیت کلاس‌های ابتدایی، امسال در هر منطقه آموزش و پرورش 2 مدرسه ابتدایی شامل یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه برای هوشمند‌سازی آماده می‌شود که البته تعداد این مدارس به اعلام آمادگی استان‌ها نیز بستگی دارد اما حداقل در هر استان 4 مدرسه برای این هدف تجهیز خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هر یک از این مدارس نیز 2 کلاس برای این طرح هدفگذاری شده‌اند که البته تعداد کلاس‌ها نیز بستگی به توان آنها دارد؛ به‌گونه‌ای که اگر مدارسی تجهیزات لازم را برای این کار داشته باشند، هوشمند شدن آنها مانعی ندارد.
* امسال تغییری در کتاب‌های درسی نداریم

قربان با اشاره به آماده بودن محتوای آموزشی لازم برای اجرای این طرح و با تأکید بر لزوم تولید محتوا به ‌صورت مستمر تصریح کرد: به‌ دنبال نرم‌افزاری کردن جریان تدریس هستیم اما به‌ صورت گام به گام و تدریجی پیش می‌رویم، به همین دلیل در حال حاضر در هر مدرسه یک یا دو پایه را مدنظر قرار داده‌ایم تا در آینده علاوه بر تحت پوشش قرار دادن تمام مدارس ابتدایی، امکاناتی نیز در ستاد وزارتخانه نیز داشته باشیم تا روند کار معلمان را از ستاد رصد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صرف نظر از تغییر احتمالی در برخی از روش‌های تدریس، امسال در کتاب‌های درسی تغییری نداریم و تغییرات کلی از سال آینده خواهد بود.

  • ۸۹/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">