ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشاگری فیس‌بوک از نحوه توزیع تبلیغات سیاسی

| سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت متا مالک فیس‌بوک وعده داده که در مورد نحوه انتخاب گزینه‌های هدف تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مالک فیس‌بوک متا داده‌های بیشتری را در مورد کاربران انتخاب شده برای مشاهده تبلیغات سیاسی و اجتماعی و نحوه این انتخاب‌ها افشا می‌کند و این اطلاعات در پایگاه داده تبلیغات عمومی این شرکت به اشتراک گذاشته می‌شود.

متا همچنین گفت که اطلاعات دقیق مربوط به نحوه انتخاب افراد برای نمایش تبلیغات فردی در پایگاه داده "پژوهش و شفافیت باز فیس‌بوک" که توسط محققان دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سال گذشته راه اندازی شد، درج خواهد کرد.

فیس‌بوک در سال‌های اخیر برای ایجاد شفافیت در مورد تبلیغات هدفمند در پلتفرم‌های خود، به ویژه در مورد انتخابات، با فشار مواجه بوده است. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۸، یک پایگاه اطلاع رسانی در مورد تبلیغات عمومی راه اندازی کرد، اگرچه برخی از محققان آن را به دلیل اشکالات و فقدان داده‌های هدفمند دقیق مورد انتقاد قرار دادند.

قرار است در این بخش به زودی خلاصه‌ای از اطلاعات هدفمند برای موضوعات اجتماعی، تبلیغات انتخاباتی یا سیاسی که اجرا می‌شود نشان داده شود.

  • ۰۱/۰۳/۰۳

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">