ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش ۴۰۰ درصدی سرقت رمزارزها

| دوشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

مجرمان سایبری به طور فزاینده ای از حملات باج افزاری دور می شوند و استراتژی مخفی تری را برای استفاده از قدرت محاسباتی سرقت شده برای استخراج ارز دیجیتال انتخاب می کنند.
به گزارش سایبربان، برای افزایش احتمال موفقیت، این عوامل مخرب دائما ابزارها، تاکتیک‌ها و رویه‌های خود را تغییر می‌دهند و در رویکرد خود سازگار و گریزان باقی می‌مانند.

به گفته سونیک وال (SonicWall)، ناشر اطلاعات حملات سایبری و باج‌افزار، حوادث سرقت رمزارز به طرز نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

این موضوع در بحبوحه کاهش سریع حملات باج‌افزاری سنتی صورت می‌گیرد، زیرا کسب‌وکارها از پرداخت باج خودداری می‌کنند.

سرقت رمزارز به نوعی از جرایم سایبری اشاره دارد که در آن مجرمان به طور غیرقانونی از دستگاه‌های افراد مانند رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی سرورها برای شرکت در استخراج ارزهای دیجیتال سوء استفاده می‌کنند.

آخرین مطالعه سونیک وال نشان می دهد که موارد سرقت رمزارز تقریباً ۴۰۰٪ افزایش یافته است و ۳۳۲ میلیون سرقت را در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است؛ در حالی که این آمار تنها ۶۶.۷ میلیون در نیمه اول سال گذشته بوده است.

افزایش حوادث سرقت رمزارز در درجه اول توسط اعداد رکوردشکنی در ژانویه، فوریه، آوریل و می انجام شده است.

در طی آن ماه ها، مجموعا ماهانه از ۷۷ میلیون مورد فراتر رفته و از مجموع ارقام شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ و حتی از مجموع ثبت شده برای کل سال های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ فراتر رفته است.

سونیک وال دریافته است که تعداد کل سرقتهای رمزارز از مرز ۲۰۰ میلیون فراتر رفته و حتی از ۳۰۰ میلیون عبور کرده است و به رکورد جدیدی تا پایان ژوئن ۲۰۲۳ رسیده است که از مجموع کل سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ (که همگی سال‌های رکوردشکنی هستند) فراتر رفته است.

در ایالات متحده، سرقت رمزارز از ۴۸ میلیون به ۲۱۱.۷ میلیون افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۳۴۰ درصدی در سال تا به امروز است.

آلمان نیز شاهد یک جهش سه رقمی است که از ۱۳۹ درصد از نزدیک به سه میلیون به بیش از ۷ میلیون رسیده است.

در همین دوره، بریتانیا نیز افزایش ۴۷۹ درصدی را تجربه کرده است که در مقایسه با ۱.۲ میلیون در سال گذشته، تعداد کل سرقتهای رمزارز به ۶.۸ میلیون رسیده است.

در مقابل، تعداد حملات سرقت رمزارز تقریباً سه چهارم، یعنی از چهار میلیون به ۱.۱ میلیون در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

هند همچنان در لیست ۱۰ تلاش برتر برای سرقت رمزارز قرار دارد.

مجرمان به طور فزاینده ای خدمات ابری، برنامه های سیستم عامل مک (MacOS) کرک شده و همچنین سرورهای اوراکل وب لاجیک (Oracle WebLogic) را به جای تمرکز بر نقاط پایانی سخت افزاری مانند گوشی های هوشمند، هدف قرار می دهند.

در همین حال، بخش آموزش با افزایش بیش از ۳۲۰ برابری، بیشترین جهش در حوادث را شاهد بوده و میانگین درصد مشتریان هدف هر ماه از ۰.۱۹٪ به ۰.۵۵٪ افزایش یافته است.

سرقت رمزارز در امور مالی نیز طی شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ برابر افزایش یافته است.

  • ۰۲/۰۵/۰۹

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">