ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بریتانیا روز یکشنبه، گسترش بزرگ برنامه سایبری خود برای اوکراین را اعلام کرد که در آن کارشناسان بریتانیایی به دنبال حملات سایبری روسیه به زیرساخت‌های حیاتی، از دولت اوکراین پشتیبانی واکنش از راه دور را ارائه کردند.
به گزارش سایبربان، این به دنبال آن است که سال گذشته دولت بریتانیا اعلام کرده بود که کارکنان ستاد ارتباطات دولتی آژانس اطلاعات سایبری و سیگنال‌ها در دفاع از اوکراین، از جمله محافظت در برابر بدافزار انیدوسترویر 2 (Industroyer2)، در کنار ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار و محدود کردن دسترسی مهاجمان به شبکه‌های حیاتی، مشارکت داشته‌اند.
بودجه جدید همچنین از ارائه قابلیت‌های تشخیصی بهتر برای توانمندسازی کارشناسان سایبری اوکراینی برای تجزیه و تحلیل موارد سازش‌شده در سیستم، تشخیص و رهگیری بهتر مهاجمان و ایجاد شواهد بهتر برای پیگرد این حملات بی‌رویه پشتیبانی می‌کند.
ایلیا ویتیوک، که ریاست سرویس امنیت بخش سایبری و امنیت اطلاعات اوکراین را بر عهده دارد، بارها از کسانی که حملات سایبری مخرب به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله مدارس را مرتکب می‌شوند، به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت نموده و به دلیل جنایات جنگی، آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
نخست وزیر ریشی سوناک نیز می گوید که بریتانیا بودجه خود را برای برنامه سایبری اوکراین، بیش از دو برابر افزایش خواهد داد؛ یعنی از 6.35 میلیون پوند (معادل 8.14 میلیون دلار) به 16 میلیون پوند (معادل 20 میلیون دلار) که این مبلغ به علاوه ی فضای 9 میلیون پوندی اضافی (معادل 11.5 میلیون دلار) از سوی متحدان بین المللی می باشد.
این در حالی است که سوناک آماده می‌شود تا از طریق حمایت از اوکراین از طریق سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی را برای پیوستن به حمله متقابل علیه روسیه از طریق سرمایه‌گذاری مطرح کند و این اقدام به دنبال تحویل موشک‌های دوربرد طوفان سایه توسط بریتانیا در ماه گذشته می باشد.
سوناک می گوید: حملات وحشتناک روسیه به اوکراین به تهاجم وحشیانه زمینی آنها محدود نمی شود، بلکه شامل اقدامات نفرت انگیز برای حمله به زیرساخت های سایبری آنها است که خدمات حیاتی از بانک ها گرفته تا منابع انرژی را به مردم بی گناه اوکراین ارائه می دهد. این بودجه برای متوقف کردن این حملات، تقویت دفاع سایبری اوکراین و افزایش توانایی این کشور برای شناسایی و غیرفعال کردن بدافزارهای مورد هدف آنها بسیار مهم است.

  • ۰۲/۰۳/۳۰

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">