ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در سراسر کشور کلید خورده است.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم مجید سلطانی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز  عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران( نجما) در استان مرکزی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران یک شرکت مادر تخصصی‌ و قدیمی جمهوری اسلامی ایران است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و بزرگ‌ترین شبکه ثابت و سیار کشور را در اختیار دارد. 

وی بابیان اینکه در گام دوم انقلاب، فرامین مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه ریزی‌ها و سیاست‌ها قرار گرفته است، افزود: یکی از الزامات مقام معظم رهبری کمک دستگاه‌های مختلف به یکدیگر است، خوشبختانه این همکاری در استان مرکزی سرعت گرفته است. 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: طرح نهضت فیبر نوری از خرداد سال گذشته به سراسر کشور ابلاغ شد و کار عملیاتی و اجرایی این طرح از سال گذشته آغاز شده است، طرح‌های مختلفی در ۱۴ شهرستان استان سرعت گرفته که امروز افتتاح می‌شود و مرحله نخست طرح نجما پشت سر گذاشته شده و یکی از موفقیت‌های کلیدی این طرح همکاری دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا همدلی و همسویی خوبی در استان صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: ثبات در سیاست‌ها و هزینه‌های اقتصادی از دیگر فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر آن تاکید داشتند و یکی از الزامات این طرح است، سیاست‌ها وتصمیم‌هایی که در صنعت ارتباطات و فناوری اتخاد می‌شود باید پیوست اقتصادی داشته باشد. 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: اقتصاد رکن ماندگاری شرکت‌های بزرگ مانند مخابرات است و هرگونه بی‌ثباتی در تصمیمات و سیاست‌ها ممکن است نوسانات اقتصادی خارج از توان را به شرکت تحمیل کند. 

سلطانی تصریح کرد: پیوست‌های اقتصادی تصمیمات باید دورنمای اقتصادی شرکت را برای نگهداری از شبکه‌های توسعه یافته و توسعه آینده تضمین کند، در موضوع بی ثباتی اقتصادی باید بین درآمد و هزینه توازن ایجاد شود در غیر این صورت با شکست مواجه می‌شود. 

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات از سال ۹۴، توسعه لایه دسترسی فیبر نوری را آغاز کرده است البته این اقدام با کندی مواجه شد، گفت: طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری کلید خورده است، و کلید واژه "نهضت جهادی"  برای این طرح در نظر گرفته شده که این طرح از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد. 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره بر اینکه استان مرکزی در اجرای طرح نهضت فیبر نوری و در توسعه لایه دسترسی به خوبی درخشیده است، عنوان کرد: در طرح نجما برای هر استان ۱۲ طرح اقتصادی تهیه شده که از بین این طرح‌ها بهترین طرح برای هر استان انتخاب شده است. 

سلطانی با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه باید ماندگار باشد، گفت: مسئله سرمایه‌گذاری بسیار با اهمیت است، برای اجرای این طرح در ۳۱ استان بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">