ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمادگی صنعت گاز برای مقابله با تهدیدات سایبری

| چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: رزمایش‌های مختلف در صنعت نفت و گاز برای آمادگی همه‌جانبه برگزار می‌شود و همه موظف به اجرایی کردن الزام‌های ابلاغی پدافند غیرعامل کشور هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مجید چگنی معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت، گفت: پدافند غیرعامل یک زنجیره اسیت که از سازمان پدافند غیرعامل شروع می‌شود و به دیگر دستگاه‌ها می‌رسد؛ همگی موظفیم که در این عرصه همکاری حداکثری داشته باشیم تا شبکه پدافند غیرعامل تکیمل شود.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران در راستای تأمین جریان پایدار گاز کشور در زمستان، تمهیدات مهمی را در بخش‌های مختلف اتخاذ کرده؛  این تمهیدات شامل اجرای کامل تعمیرات اساسی تأسیسات در موعد مقرر، اقدامات مرتبط با ذخیره‌سازی، پیشرفت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای به ویژه تکمیل حلقه شبکه شرقی کشور، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه تقویت فشار آرادان و اجرای خط تقویتی تربت جام به منظور تقویت جریان پایدار گاز در بخش شمال و شمال شرق کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار کرد: همان‌طور که فناوری هر روز رشد می‌کند، ابزار آن هم توسعه می‌یابد و شرایط با توجه به سال ۱۳۸۲ که این نهاد تأسیس شد، بسیار پیشرفت کرده که یکی از آنها حوزه سایبر، حملات سایبری و ریزپرنده‌هاست؛ از این رو تهدیدها در آن زمان و اکنون متفاوت شده و استمرار پیشرفت و توسعه دستورالعمل‌ها و قوانین در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: صنعت نفت از مؤلفه‌های کلیدی در اقتصاد کشور است و همواره در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار قرار دارد.

چگنی با اشاره به وجود ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی و ۳۹ هزار کیلومتر شبکه پرفشار گاز، ادامه داد: آسیب‌پذیری صنعت گاز به علت وجود تأسیسات روزمینی، به وسعت کشور است؛ بنابراین، حفظ امینت این صنعت شامل امنیت کارکنان و تأسیسات همواره در دستور کار قرار دارد. نمایندگان مجلس هم لازم است که برای حفظ صنعت و خدمت‌رسانی مستمر، در اختصاص بودجه و کمک به آن با تدوین مقررات و قوانین کاربردی یاری‌رسان باشند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد: دشمن هم‌اکنون در غزه زمین‌گیر شده اما زخم‌خورده و به‌دنبال ایجاد مشکل در دیگر کشورها است، آبرویش رفته و نمی‌تواند این شکست را جبران کند؛ بنابراین، به دنبال آسیب زدن به ماست، اما صنعت نفت هوشیار است تا اگر احیاناً به فکرش هم خطور کند، اجازه ندهیم که حملات سایبری داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه در حوزه پدافند سندهای مهمی تدوین و ابلاغ شده که از جمله آن ۲۵ راهبرد مقابله با حملات سایبری است، گفت: رزمایش‌های مختلف در صنعت نفت و گاز برای آمادگی همه‌جانبه برگزاری می‌شود و همه موظف به اجرایی کردن الزام‌های ابلاغی پدافند غیرعامل کشور هستیم؛ زیرا، حفظ دارایی‌های این نظام به عنوان نظام اهل بیت، نوعی جهاد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">