ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات به مردم غرامت بدهد

| دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی - از سال 73 تا کنون که برای نخستین بار زنگ تلفن همراه در کشور به صدا در آمد 11 سال می گذرد. سال 73 شبکه تلفن همراه ایران با 9200 شماره تلفن کار خود را آغاز کرد وامروز قریب به 6/7 میلیون تلفن همراه در کشور زنگ می خورد.

از همان سال های اولیه افزایش واگذاری های تلفن همراه بود که به موازات آن اختلال های آزار دهنده نیز افزایش یافت. اما به موازات این اختلال ها مسوولان نیز وعده رفع مشکلات را دادند مشکلاتی که سال به سال منتقل شد، به یکی از موارد استیضاح وزیر دولت خاتمی تبدیل شده و در نهایت این وزیر ارتباطات دولت دکتر احمدی نژاد است که بابت این وضعیت از مردم عذر خواهی می کند.

دکتر معتمدی وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در آخرین مصاحبه خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه کار ناتمامی در وزارتخانه خود داشتید که علاقه مند به اتمام آن بودید صادقانه پاسخ داد دوست داشتم وضعیت تلفن همراه در تهران همچون شهرستان ها و بدون مشکل می شد که این اتفاق نیافتاد.

اما با تمام این تفاسیر همچنان مسوولان و مدیران شرکت ارتباطات سیار هرگاه که در برابر این پرسش 10 ساله مبنی بر زمان رفع اختلال ها قرار می گیرند همان پاسخ 10 ساله را تکرار می کنند که در حال کار روی این مورد هستند و به زودی مشکلات را بر طرف می کنیم.

اما نکته ای که در این میان باقی می ماند فشاری است که به شکل کاملاً یک طرفه و تحمیلی به مردم وارد می شود. مردم 10 سال است که از این وسیله ارتباطی با تمام مشکلاتش در حال استفاده هستند . موضوع اینجاست که مردم 10 سال است هزینه استفاده از ابزاری با استاندارد و کیفیت مناسب را می دهند و در عوض کیفیت مطلوب را دریافت نمی کنند.

لذا به نظر می رسد که مخابرات باید از این وضعیت خارج شده و چاره ای جدی برای جبران این مهم اتخاذ کند. یکی از راه های جبران این موضوع شاید بتواند درخواست غرامت از سوی مشترکان تلفن همراه بابت شکل ارایه این خدمات باشد.

لیکن به اعتقاد نگارنده و با فرض اینکه این بار وعده شرکت ارتباطات سیار مبنی بر رفع اشکالات درست از آب در می آید به نظر می رسد که مخابرات باید و می تواند در قیمت خدمات تلفن همراه تجدید نظر کرده و نسبت به کاهش آن تا زمان ارایه خدمات مناسب و با کیفیت اقدام نماید. به این ترتیب اگر واقعاً‌ اشکالات در حال رفع شدن باشد مسوولان نباید نگرانی در این خصوص داشته باشند.

مشابه این وضعیت را در مورد اپراتور اعتباری تلفن همراه نیز می توان مشاهده کرد. این اپراتور به علت بروز برخی از مشکلات در شبکه خود اعلام کرده که به منظور جبران این وضعیت نسبت به تمدید اعتبار مشترکان به مدت یک ماه تصمیم گیری خواهد کرد.

ظاهراً‌ تصمیم گیری در خصوص تخفیف و یا کاهش قیمت هزینه مکالمات تلفن همراه در حوزه اختیارات مجمع عمومی شرکت مخابرات قرار دارد و بد نیست که مسولان نسبت به این موضوع پاسخ درخوری دهند و پس از حدود ده سال تدبیری اندیشیده و در قیمت خدمات خود در تهران تا زمان ارایه خدمات مطلوب و استاندارد تجدید نظر کنند.

  • ۸۴/۰۷/۱۸

نظرات  (۲)

من هم موافقم که شرکت مخابرات باا یدد قیمت استفاده از موبایل را پایین بیاورد.تا زمانی که به کیفیت مطلوب یرسد.

هیچ کس به فکر شهروندان عادی نیست. اگر در اینترنت سرچ کنید، مخابرات تمام پول را می گیرد و 28 روز خدمات ارائه می دهد که یک ماه 30 روز است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">